Gå til innhold

Dere som ammer barn på 8-9 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger i løpet av døgnet får de pupp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2 ganger. ca 10 min på morgen etter brødskive,

og 10 min før sengetid. er ikke så mye for næringa lenger, mer for kosen tror jeg.

Skrevet

Jenta mi er nesten 11 mnd og jeg ammen en god del enda.. sikkert 5-6 per dag.Hun har 8 tenner og biter aldri... (heldigvis..)

har hatt store problemer med å få i henne fast føde, så jeg fullammet nesten til 9 mnd...Hun fikk bare i seg ca 2-3 ss med grøt hver dag og ikke noe annet.. Bare pupp var godt nok..

Skrevet

Her ammes det bare morgen, før formiddags hvilen og når det er leggetid, altså 3 ganger. Gir dere mme i tillegg eller er det nok melk for de?

Skrevet

prøvde å blande mme i grøten til nutta, for jeg trodde hun ikke fikk i seng nok melk, men da spydde ho som en gris, hver gang. dro på legevakta en kveld og de fortalte meg at 2 ganger om dagen med pupp burde være nok, for henne ihvertfall. for de får jo mye melk gjennom grøt.(tørrmelk) hun får 2 grøtmåltider om dagen.

Skrevet

Ja, her får han også 2 grøtmåltider. Han har god matlyst, så han får nok i seg den maten han trenger.Men blir jo litt usikker likevel. Takk for svar.

Skrevet

Min lille er snart 9 mnd og hun får melk 2 ganger per dag og ofte en gang om natten (vi har ikke helt lykkes med nattavvenningen). Jeg var også bekymret for om hun fikk i seg nok melk, men helsesøster mente det var nok. Hun spiser 2 grøtmåltider hver dag.

Skrevet

Nå er hun større, men da hun var 8-9 mnd fullammet jeg. Hun ville ikke ha fast føde i det hele tatt før hun nærmet seg året.

Skrevet

Ammer kl 5-6 om morgenen, en 2-3 gange på dagen og før leggetid. Hun er forresten 9 måneder nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...