Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det stemmer at McCains visepresidentkandidat ble forelder til en sønn i april, står hun i tillegg til alt annet for den verste holdninga jeg kan tenke meg blant foreldre. Hun fikk i tillegg et Downs-barn. Hun er anti abort og anti alt annet bortsett fra leteboring i Alaska og sånt høyreslask, men hun bor i et land der abort er en mulighet, altså har hun aktivt valgt å sette til verden et barn med spesielle behov. I tillegg til de fire hun allerede har. Men karriere skal man ha. Gjerne mest mulig av den, ja. Visepresident meg midt i rompa. Selv to foreldre som har jobber som ikke spiser dem med hud og hår er minst en voksen for lite til så mange barn, og et downs-barn gjør det regnestykket enda mindre akseptabelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen!!!

Men hun får vel GOD helseforsikring gjennom jobben som guvernør og VP da, så hun er jo redda. De stakars andre som ikke har det er det vel ikke så farlig med da, selvom de MÅ føde barn med Downs uten forsikring fordi abort blir ulovlig!!!

Skrevet

Sier'u at dersom man har fire-fem unger og et av dem er handicappet så bør ingen av foreldrene satse på karriere?

Den er drøy.

Skrevet

Ja, faktisk, og jeg synes ikke det er drøyt. Barn er et valg som ikke alltid er forenlig med alt annet, de eneste som taper på at alt karrieremessig skal være mulig for foreldre alltid er ungene. Men bevares, det finnes jo så mye bra i nannyer. Bytter man dem ut ofte nok blir jo ikke ungen så knytta til dem heller.

Skrevet

Når barna til slutt ikke kjenner igjen foreldrene, eller skvetter når de ser hverandre, da er det kanskje et hint!

Uansett så er ikke dagens samfunn lagt opp til mange timer med kvalitetstid med barna.

Skrevet

jeg har tatt konsekvensen av dette karrierejaget og har slutta å jobbe.

så når klokka er 16 er jeg klar til å hente frøkna i barnehagen :-)

Skrevet

Jeg synes så absolutt at man må forandre litte grann på prioteringene etter at man får barn. Greit nok å ha en karriere altså, det er ikke det! Men det må være forenelig med barn!! Og dette gjelder ikke bare for kvinner, menn også!

Skrevet

Barn og karriere kan godt være forenlig. Ikke vær så sort-hvittsk a, err'u blitt skravlete i sommerferien, liksom?

Dessuten er pidestallposisjonen Barnet med enorm B har på foraer som dette direkte usunn.

Skrevet

Like provosert om det var Mr. Palin og ikke Mrs. Palin det var snakk om?

Skrevet

Neppe. Mr. P. må jo ikke være hjemme i tre år og amme, slik som Mrs. P. må. Han er dessuten uansett en bagatell i barnets første par leveår, så han kunne godt holdt seg på jobb til medio 2010.

Skrevet

Ser ikke helt at jeg skal være ansvarlig for å forsyne deg med en type intellectual reacharound og dermed må sette inn nyanser jeg ikke tror på.

Skrevet

Altså. Jeg rekker det meste, pleier jeg å si. Men kan faktisk forestille meg hvor mye arbeid det er med 5 barn, hvorav en med handikap pluss vanlig full jobb. Selv om jeg har en mann som tar sin del og væl så det. Skulle jeg i tillegg hatt en jobb som forlangte at jeg skulle stille nyfrisert til alle døgnets timer med nystrøkne og nyfriserte barn og mann. Da tror jeg faktisk det hadde klikka for meg.... Jeg kjenner ikke det amerikanske samfunnet så godt etter kun å ha vært der i 14 dager...og sett resten på film og nyheter, men tipper at det er en viss "stand by your man" og "kvinnens plass er i hjemmet" holdning blant kanskje spesielt republikanere, som gjør at hun fort kan bli ett dårlig valg når det gjelder stemmesanking. Og det er egentlig greit for meg.

Skrevet

For meg kan hun ha så mange barn hun bare vil.

Jeg synes det er mye mer forunderlig at det går an å være knallhard våpenforkjemper og knallhard abortmotstander.Samtidig. At det går an å være tydelig for og mot å ta liv er for meg en selvmotsigelse av dimensjoner.

Antakelig er hun for dødsstraff også, Jeg skjønner meg bare ikke på en del amerikanere.

Skrevet

Å ha en sønn med Downs må da være et skikkelig bra markedsføringsknep?

Skrevet

Nei, hun over meg, hun som har hengt seg på "la oss ha noe skikkelig provoserende i nicket, gjerne noe i kategorien HORE".

Skrevet

Tålelig, men sandaler og styrtregn kan medføre at jeg må flytte inn permanent på jobb.

Skrevet

Hvis du ikke klarer å gruble eller google deg fram til hvor viktig familien er for en amerikansk politiker tror jeg neppe det er verdt det, lutti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...