PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Vi skal gifte oss, om 2 månder, fant vi ut for noen dager siden. Har lyst å gjøre det enkelt og skal selv lage tapas... men forslag! vær så snill...
Kaos_dama Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Gratulerer Det finnes jo masse oppskrifter der ute da.. se på f. eks http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel297.asp eller http://forum.nybaktmamma.com/archive/index.php/t-52743.html Lykke til
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Kjøp boken "Tapas", Spektrum forlag, ISBN 82-7822-158-8. Koster 79 kr og inneholder veldig mange bra oppskrifter! Har selv brukt denne mye. Ellers er jo ovnstekte potetbåter og aioli (bland like deler majones og lettrømme og smak til med hvitløk og sitronsaft), spekeskinke, Manchego-ost, og dadler med bacon snurret rundt stekt i panne veldig godt! Og vanlige kjøttboller kokt i en blanding av knuste tomater med hvitløk og basilikum (fås kjøpt i boks, bland en med hvitløk og en med basilikum) smaker like godt som spanske kjøttboller lagd fra bunnen. Lykke til!!
Resilience Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Dette er menyen til Delikatessen, Oslos aller beste tapasrestaurant: Marinerte scampi i chili & hvitløk Dampede blåskjell pica-pica Dagens fisk Baby paprika fylt med tunfisk Friterte artisjokker Aspargesbønner i sitronolje Blandet salat i sennepsdressing Serranoskinke 24 mnd Manchego Gratinert Chèvre Patatas bravas Tortilla de patatas Albondigas i krydret tomatsaus Kyllingvinger fra Stange gård Chorizo Empanada, tomat & koriandersalsa Grillet entrecôte Friterte mandler Marinerte Oliven Brød & alioli
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 30. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2008 Takktakk..problemet er at jeg skal som sagt lage maten selv, og vet jo ikke hva halvparten av navnene overfor er... Tenkte kanskje at noe her har noen ideer på fingermat, sånn mat jeg skjønner hva er
jif baderom Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Potetbåter ovnsbakte småpoteter med krydder Potetsalat Kjøttboller Porsjerte egg Paela Pastasalat Asparges med skinke rundt mozzarellasticks fylte tomater fylt paprika brødsticks dip i forskjellige varianter med grønnsaker til ulike type skinke/kjøttpålegg - gjerne fylt med noe. F.eks parmaskinke med det du ønsker inni. piadina biter. Tortillalefse fylt med det du ønsker, rullet og delt opp i småbiter Minipizza- vanlig deig der du stikker ut små rundinger og ellers lager påsamme måte som pizza
temine Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 MYE godt brød (foccacia er lett å lage mye av, en langpanne i slengen) aioli mojosaus kjøttboller i tomatsaus kyllingklubber i en eller annen saus eller bare stekt oppskåret parmaskinke og melon dadler med bacon surret rundt(veeeeeldig godt) blåskjell i hvitvinssaus reker/scampi servert på ett eller annet vis;) sopp fylt med masse godt en grønnsaksstuing en MENGDE saltbakte poteter tja....skåler med oliven, ostefat, salat....sikkert mange tips på nettet og. Det viktige er at dere finner noe sdom er lett å lage mye av, og mange retter som dere kan lage i forveien så dere slipper å stresse like før selskapet. Kanskje dere kan alliere dere med noen som kan hjelpe dere med en rett eller to og?
*En jente, en til i vente?* Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Tapasmenyen til KreativCatering.no er utrolig tøff! og der kan man få mye inspirasjon
Gjest amandine Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Send meg mail adr din så skal du få! Kjempegode oppskrifter fra mannen til bestevenninnen min som jeg brukte til min egen manns bursdag i fjor...
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2008 tusen takk jenter! Ja, ikke sant, det er det som blir utfordringen. Å finne mat jeg kan lage en dag på forhånd. Serveres det noe varmt med tapas? eller er all tapas mat kald? vi bestemmer vel det selv? hehe... men hva burde serveres varmt, av det som står ovenfor? de beconsnurrene f.eks? (amandine:du har fått en pm)
Gjest amandine Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Og forresten, så innlegget ditt lenger nede, dere kommer sikkert til å få masse gaver uansett, så hvis dere har ønsker er det vel greit å gi beskjed. Vi giftet oss for snart to år siden etter å ha vært forlovet i 14 år he he ingen gjester bare meg og han på en tom flott restaurant og masse romantikk:) Vi bor ikke nær noe familie og hadde ikke sagt noe til noen før 14 dager i forveien men kom hjem til masse gaver og hus fullt av blomster! Det blir sikkert helt fantastisk!
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. august 2008 Tuusen takk, dette var flott. Kan tenke meg å bruke noe av dette ja!
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 31. august 2008 Oj, det hørtes veldig fint ut! Ja, jeg er veldig spent på hvordan alt vi skje, hvor mange som kan komme, når det er bare ca en mnd varsel. Grugleder meg litt... Det skal være lite og enkelt, men vil gjerne at det skal være fint, spesielt og romantisk også... så det blir spennende å få det til...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 Baconsnurrer, kjøttboller og ovnstekte poteter bør være varme. Men baconsnurrene kan fort bli bløte, så kanskje greit å satse på de to siste. Veldig enkle å lage (se innlegget mitt høyere opp) og kan lett lages i store porsjoner. Erfaringsmessig bør man ha rikelig godt brød og aioli. Og aioli er veldig enkelt å lage hvis man ikke prøver å lage det fra bunnen av (se mitt forslag høyere opp).
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 31. august 2008 #16 Skrevet 31. august 2008 hvis du bor i stavanger anbefaler jeg kokkenekommer.no
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 31. august 2008 Jeg bor i Sogn og Fjordane...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå