Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg har alltid vært glad i rødvin, og sjelden sagt nei takk til et glass under middagsbesøk eller andre sosiale sammenhenger. Jeg er bare 7 uker på vei, og ønsker å vente litt med å fortelle verden om det voksende gullet i magen. Har dere forslag til gode og troverdige unskyldninger for hvorfor man ikke drikker? Hyttetur neste helg: tenkte å si at jeg går på antibiotika. det bør være troverdig grunn den helgen. Men kan ikke bruke en samme unskyldninga gang etter gang... Klart jeg kan si at jeg har et veddemål med ei venninne, men det igjen kan føre til spekulasjoner... hehehe, ja det er viktig for meg å hole det hemmelig en liten stun til. vi vil nyte lykken i ro først, før vi deler en med alle. Med vennlig hilsen lykkelig frøken me gull i magen!
Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 30. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. august 2008 åjj, har visst litt problemer med d-tasten...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Heisann Skal selv på fest i kveld og har i den anledning kjøpt to flasker med alkoholfri rødvin og to flasker vanlig rødvin med skrukork. Så mannen min har tatt seg et glass vin eller to på kvelden, og nå har jeg helt over den alkoholfrie rødvinen i de to andre flaskene med skrukork :-) så nå gjenstår det jo bare å se om de aner mistanke eller ikke da hehe
Gjest Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 jeg sa at jeg har begynt et nytt og bedre liv. jeg hadde jo flaks siden jeg trente ekstremt masse å derfor var avholds en liten stund før jeg ble gravid (før det var jeg glad i å feste. sa ikke nei til øl). så jeg sa bare det at alkoholen ødelegger sånn for treninga at det er utviklinga mi jeg prioritere.. løyv jo ikke da.. for jeg var avholds. prioriterte utviklinginga til babyen min fremfor å drikke
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 om du skal ha inngått ett veddemål med en veninne bør du la den veninnen vite om hemmeligheten først så hun er med på greia. antibiotika er bra engangs unskyldning. kjøp deg alkoholfri vin og bytt om etikketten med en du pleier å drikke lag et lite mini merke slik at du vet hvilke flasker som er dine. samme kan gjøres med øl. ellers så kan det være lurt å unngå noen slike arrangementer frem til du vil fortelle hemmeligheten.så slipper du unnskyldninger hver helg. snakker da absolutt ikke om å unngå alle ting som har med alkohol for det blir jo noe stusselig og folk vil lure om du pleier å være med. er ikke så god på å lyve jeg da. så er glad dette er tiden for masse familiegreier. barnebursdager og det pleier å være hvert år. heldigvis.
megh Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Eller så kan du jo bare gå ut å mixe dine egne "drinker" ... de vet jo ikke hva som er i. Eller bare fortelle dem at du har fått beskjed av legen å holde deg unna alkohol for en stund. det kan jo være mange årsaker til det.
Vil Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 huff ja den der er vrien. Selv kan jeg ikke bytte om ettiketter og ta med alkoholfri vin, fordi våre venner alltid deler vinen. Jeg tror jeg får inngå i en langvarig antibiotika-kur periode...
blirjegsnartmamma Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Dere har ikke muligheten til å si at det er din tur til å kjøre da? Også bare dra en vits med at dere deler på å kjøre - han kjører ut og du kjører hjem Så ler alle, og glemmer det..
Gjest Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 si at du glemte deg i kuren å tok deg litt vin. så nå må du begynne på nytt
gutt 07 + baby 09 Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Jeg har fylt vann på en spritflaske og brus i en ciderbox. Så mye går ann )
RU__ Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Hva med å si at du er under undersøkelse for insulin resistens eller likn? Som innebærer at du skal holde deg unna alkohol og gå på lavkarbo diett? Innebærer selvsagt at du må holde deg unna div mat, men det må du jo for så vidt uansett. Men når ikke er kun alko, så virker det litt mer troverdig? Grunner på det samme selv forøvrig. Skal på fest neste helg, ikke bestemt meg for om skal bruke sjåfør, bytte om alko-fri eller den over... Antibiotika synes jeg er en dårlig en. De jeg kjenner som har brukt den, har blitt gjennomskuet med en gang. En bør jo helst virke litt syk?
Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 31. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2008 Trenger ikke å være syk for å gå på antibiotika. Det kan være pga urinveisinfeksjon feks. Og det har jeg hatt før så det er ganske troverdig. Får ikke til å bytte på alkoholen, da vi alltid deler vinen. Jeg likte den siste, undersøkelse for insulin resistens. Den skal jeg tenke litt rundt. Tusen takk for tips alle sammen!
Gorosa Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Jeg pleier som regel alltid å kjøre, men hva met antibiotika pga flåttbitt??? Så kan du jo få urinveisinnfeksjon til hytteturen.....
Gjest Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Det å bruke antibiotika som unnskyldning er så ymse for om du har noen i vennegjengen som har litt peiling på medisinbruk vet de at det ikke skader en antibiotikakur i det hele tatt å ta seg et glass vin eller to. Det er flatfyll flere ganger i løpet av en kur som saboterer den.... Evt at antibiotikaen gjør at alkoholen virker helt annerledes enn vanlig. Så har du noen i vennegjengen som er sykepleier, lege, farmasøyt eller lignende så blir du nok avslørt på det.... Jeg bruker rett å slett å si at jeg ikke føler for å drikke, men så drikker jeg skjeldent uansett så det er jo litt lettere da Lykke til.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 31. august 2008 #16 Skrevet 31. august 2008 Jeg klarte meg veldig fint på fredag. var på festival, men holdt meg til to clausthalere og cola og vann. Skulle jobbe dagen etterpå og sa at jeg ikke orket å bli så redusert dagen derpå. Det respekterte folk veldig. Har konsentrasjonsarbeid,så de skjønner at jeg ikke vil være skjelven på hånden... En hel hyttetur er det vel verre med. Jeg ville brukt ryggplager e.l. slik at du går på noen sterke piller for plagene...Kan være senebetennelse eller alskens...Og at du ikke vil risikere å bli verre for nå er du jo så bra ;)Et eller annet sånt? Også evt som nevnt over her et sted, at du bli undersøkt for ett eller annet og ikke vil måtte holde deg borte fra vin lenger enn nødvendig og dermed er flink denne gangen ;P Jeg personlig kunne ikke klart alkoholfri rødvin en hel kveld, syns de smaker grusomt! Antibiotika brukes så ofte om graviditet,- heller bruk noen andre sterke piller,-høres mer seriøst ut ;P Fortell hva du endte opp med da? Og hvordan det gikk.
Snupp@ med 3 barn Skrevet 31. august 2008 #17 Skrevet 31. august 2008 Det er bare å si at du vil gå ned noen kilo, og at alkohol er dødens for akkurat det da. Jeg sluttet faktisk å drikke før jeg ble gravid pga slanking så for meg var det bare en naturlig fortsettelse av det
ziwwote Skrevet 31. august 2008 #18 Skrevet 31. august 2008 Jeg sliter også med dette. Jeg skal på firmafest om 2 uker,og damed gratis drikke og bordservering! Umulig å mikse med etiketter eller ha med egen drikke da.Aner ikke åssen jeg skal få rodd meg ut av det der.
Venterispenningpånummerto Skrevet 31. august 2008 #19 Skrevet 31. august 2008 Uff, det er ganske ille blitt dette med å finne unnskyldninger. Tenk at det er sosialt uakseptabelt å ikke drikke uten å måtte forklare en meget god grunn. Jeg har slitt med det samme nå i flere uker før jeg fortalte det. Jeg sa ved et par anledninger at det ikke passet meg å drikke akkurat da. Skal si jeg ble forhørt inngående etterpå. Vi skulle egentlig ikke hatt dette problemet i det hele tatt. Skulle man spurt om det motsatte til de som drakk vin? Hvorfor drikker du vin? Liker du å bli full? Liker du å være dårlig imorgen? :) Litt spesielt og provoserende kanskje, men det hadde vært litt artig også Lykke til med å finne en god forklaring når du blir forhørt om ditt ikke -forhold til alkohol
Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 31. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 31. august 2008 I min vennekrets er det helt akseptert å ikke drikke. Saken er vel heller den at jeg sjelen har vært den som har takket nei til et glass. Så når man plutselig slutter så syns jeg ikke det er rart at folk spør og lurer. Jeg er nok redd for å bli "avslørt"
Gjest Skrevet 31. august 2008 #21 Skrevet 31. august 2008 Bare si at du sliter litt med smerter i magen pga problemer med for mye syre i magen. Jeg hadde dette en gang og ble bedt om å kutte ut alkohol, særlig vin, fordi det kan forverre problemet.
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 1. september 2008 #22 Skrevet 1. september 2008 Nyrebekkenbetennelse! Medisiner mot dette er så vidt jeg vet ikke forenlig med alkohol. Om du i tillegg faker at du har litt smerter i korsryggen, kan du komme unna med det :-) Lykke til!
babe1 Skrevet 1. september 2008 #23 Skrevet 1. september 2008 Finnes antibiotika som har samme virkning som antabus. Noen slurker og du blir kjempesyk! Har en venninde som fikk denne typen antibiotika etter en betennelse pga. hormonspiral.
Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 7. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 7. september 2008 Jeg sa jeg gikk på antibiotikakur i helga, og alle bet på! Jeg har ikke for vane å lyve, så det virket som at alle tok det som sannhet. De bare syns det var synd jeg ikke kunne ta noen glass. Ingen spurte engang hva kuren var for, så da var det jo veldig enkelt! er lettet:) Men nå tror jeg jeg må hole meg unna fester noen helger, ellers blir det nok mistenksomt at jeg plutselig er avholds;)
Mathilde og mini Skrevet 8. september 2008 #25 Skrevet 8. september 2008 Jeg sier sånne ting at jeg drakk så innmari mye helgen før, og har lyst å ha en liten pause. "Var så fyllesjuk som aldri før" osv. Jeg har brukt den noen ganger tidligere, før jeg ble gravid, da var det i tillegg sant. Så jeg føler den er troverdig nok på meg. Hvis folk spør hva jeg gjorde i går, hva jeg skal i kveld osv, sier jeg at jeg skal ut med en annen vennine, drikke vin med samboeren osv. Gir inntrykk av at jeg fortsatt drikker alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå