Gå til innhold

koselørdagsmiddag idag.....hva skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer ikke på noe... blir liksom alltid taco eller pizza. vil ha noe som ikke er vanlig hverdagsmat. synes det er kjipt med fiskeboller på en lørdag liksom.

forslag?

hva skal dere ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakt potet

Nachoes tallerken

Masse små fingermat, kyllingvinger, etc etc etc

Skrevet

Her blir det det vanlige.. Pizza.. :) Idag skal sønnen få lov og lage sin egen pizza til han og en venn. Så stas når de fikk velge ut hva de ville ha av topping og krydder.. :P Til og med deigen skal de lage.. :) (med hjelp da seff)

Fingermat er godt, kylling form på et vis. Matprat.no har masse kosemat. Ovnsbakt laks. :) Bakt potet med tilbehør. (kjøttdeig,mais,ost og rømme er det som er her i gården. :)

Skrevet

Jeg er helt aleine hjemme, så jeg kommer til å lage Nachos :-)

Skrevet

Pinlgi men vi skal ha grændis i dag.

Jeg er syk, omgangssyke og Noah er ikke helt i form han heller, så da blir det veldig veldig enkelt i dag. .

Men skulle gjerne hatt kyllingfilet i fløtesaus med ovsbaktepoteter eller fløtepoteter og grønnsaker. .

Skrevet

I kveld blir det nok fajitas med biff og kylling, og alt det gode tilbehøret.

Men det var en gang en her inne som skrev en oppskrift på tacopai. Det var bare supergodt!! Har jo tacosmaken der og, men det var en helt annen vri. Har blitt en slager her i gården :-) Her er oppskriften:

pai deig:

4 dl hv mel

50 gram smør

2 ts bakepulver

2 kem salt

1,5 dl melk

Fyll

4-500 g kjøttdeig

1 pose taco krydder mix

1 løk

1 dl vann

2 hakkede tomater

Krem

1 boks creme fraiche

2 ss majones

2 krm pepper

1 presset hvitløksfedd

ost

Stekes på 200 grader

midt i ovnen i ca 20-30 min

servers med salat (avocado, ananas og mais er et must i salaten syns jeg)

En annen kjempe god oppskrift som ligger inn på kokebok siden, er denne:

1 økonomi pk kyllingfilet

2 pk stjernebacom

1 stor purre

0,5 dl sweet chilisaus

1 liten beger matfløte

salt, pepper og litt krydder av ønske

1 god neve cashew nøtter, evt peanøtter

Stek kylling og bacon i biter, og ha i finhakka purre mot slutten av steketiden, ha i resten. Ha alt i ildfastform og strø nøttene over før du gratinerer ved 230 g i 10-15 min.

Her er en annen slager i dette huset:

Jarlsbergfristelse:

1 pk kjøttdeig

2 løk, evt purreløk

Hakka tomater, tomatpurè eller ketchup, alt etter hva du liker å lage tomatsaus av

Krydder

Evt litt væske av et slag for å få mer "saus"

Hakk løk og stek. Stek kjøttdeig. Lag tomatsaus og bland med det andre.

Ostesaus:

3 ss margarin

3 ss hvetemel

ca 4 dl melk

En knivsodd muskat

200 g jarlsbergost

Lag hvit saus av mel, margarin og melk. Rør inn det meste av osten.

Kok ca 250 g tagliatelle (helst fersk). Fordel denne kokte og avrennte pastaen og kjøttblandingen i en ildfast form. Hell over ostesausen og dryss på resten av osten før det hele settes i stekeovnen ved 200 g i ca 25 min. Server med salat til.

Skrevet

Tacopaien ble prøvd etter å ha sett oppskriften her. Kanon godt :D Og alle i husetl likte den :) Man kan jo tilsette grønnsaker som man vil i kjøttdeigen. Her ville ungene ha masse mais i neste gang. :)

Skrevet

Her blir det:

Svinestrimler med stekt fersk sopp og løk.. Og pommefrie og bearnesaus:)

Skrevet

Her blir det nok kylling uten skinn og tørr ris. Æsj! Men får ikke spise sterk/krydret/stekt mat, så da får det bli noe sånt.

Om ikke dere har bedre tips til meg?

Skrevet

Jeg har bare underlige matønsker om dagen, så jeg har lyst på grøt i dag. Aller helst semulegrøt, men aner meg at om gubben gidder å lage så blir det risengrynsgrøt.

Biffmiddag er også godt, lager en eklere kotelett til snuppa.

Skrevet

Vi skal ha kyllingbrett med ris og bearnesaus nå snart, også lurer jeg på om jeg skal gidde å lage sånne tortillachips med tacokjøttdeig og ost på i kveldinga. Men er det best å lage en og en eller lagvis i form? Syns de blir så myke i form, og det er jo ikke godt.....

Skrevet

Vi skla ha paprika, stekte cashew nøtter( nei det ble helt feil, men sånne nøtte;) ) og kyllig i chillisaus.... nam nam . veldig veldig godt-

Skrevet

Svinefilet, krydderbearnease, grønnsaker og ris.

Skrevet

Både jeg og lillebabyen er syk, så samboeren står for kosematen i dag. Vi skal ha hjemmelagde hamburgere med bacon og ost og chips til. Nam, nam.. Mye bedre enn sånne du kjøper på gatekjøkken og billigere selvfølgelig.

Skrevet

Vi skal ha venner over på tapas:)

Er enig med deg i det med pizza og taco, har fått helt stygga på det, nettopp fordi man har hatt det så ofte;)

Skrevet

vi har akkurat spist pizza sammen med barna. I kveld skal jeg og mannen ha biff, fløtegratinerte poteter og grønnsaker. Fløte saus til.

Skrevet

idag skal vi ha deilig stekt ytrefilet, nypoteter stekt i ovn, grønsaker og peppersaus. Veeeeldig lenge siden sist..namnam

Skrevet

Jeg hadde tenkt å lage nachos i dag egentlig, men jeg tror ikke jeg gidder likevel for det er bare meg her uansett.

Skrevet

Jeg er dårlig for tiden, så det blir enkelt....

Lasagne, salat og hvitløksbrød.

Skrevet

Hjemmelaget pizza=) Ungene fikk velge!!

Er så godt det!!

Skrevet

Her blir det pølse form..

Grill pølser oppskjært i form med potetstappe innimellom og inn ovnen med ost oppå... nam nam! og enkelt!

Idag ble det kjøttpølser istedenfor grillpølser, men like godt!

Skrevet

Forresten hvordan lager dere nachos? :)

Skrevet

biff creole her.. Gleder meg :)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Her blir det ovnsbakt skinkestek med saus og poteter med ripsgelé...høytidsmiddag med andre ord, så jeg gleder meg veldig!:-)

Skrevet

Svin indrefilet med ovnsbakte poteter og grønnsaker til :) også en saus av noe slag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...