kelly Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Vi vurderte sterkt å ta en tur til legevakten i mårrest, da det tok helt av..regelmessig,murring i ryggen, menssmerter og måtte nesten holde pusten mens de var på det høyeste..Er 29+2.. Kjente etter selv om det var noe "åpning" på livmorhalsen/tappen, eller hva det nå er..og fikk ihvertfall plass til en finger + "slapp" på en måte..:S Beklager ordbruken:) Hva ville dere gjort? Jordmor nevnte at jeg skulle komme og bli sjekket sist det tok av med kynnere, men er redd for at de synes jeg er sytete..:/
Gjest Tale30 Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Jeg vet ikke så mye om kynnere, men jeg ville i alle fall ikke ha nølt med å ta en tur til sjekk. Jordmor har jo sagt at du skal komme, og det er overhodet ikke sytete! Hvis du har så vondt så er det jo uansett vanlig å dra inn for en sjekk, også hvis man ikke er gravid. Lykke til
temine Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Ville heller tatt en tur på føden enn på legevaken da jeg. Dro nesten inn på torsdag selv pga kynnere som tok helt av etter oppkast. Gav seg heldigvis. Tror ikke jeg har noe åpning da, klarer i alle fall ikke å kjenne etter om slikt selv:)
kelly Skrevet 30. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2008 Ja, de kan bli veldig sterke av slike påvirkninger...ikke noe særlig :S Mente føden, men kvier meg kanskje fordi det er lørdag også, uff..de har heldigvis gitt seg, men har vært greit å bli sjekket ang åpning, kan jo hende jeg kjenner heeeelt feil, haha:)
temine Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Skader ikke å ringe selv om det er lørdag. Virker som om du har hatt det før pga det jordmor sa....så da ringer du føden og sier at jordmor ba deg ringe om du fikk regelmessige kynnere en gang til. Det har du nå hatt, og du lurer på om de har modnet deg eller ikke. Kanskje du får komme inn til en sjekk da. For har du kynnere som modner deg vil det bety at du bør reagere litt raskere ved en evt neste gang igjen. Jeg har ikke hatt regelmessige før, men var ikke artig å ha det i uke 32 altså!! Karret meg over til 33+0 i dag da, så da blir det jo bedre og bedre for hver dag som går:) Hvordan klarer du å kjenne slikt da? Føler det bare er en eneste lang gang oppover der jeg...hehe, litt flau;)
kelly Skrevet 30. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2008 Ja, får kanskje ta en liten tlf, selv om de synes det er "hysterisk" Haha, kremt, rett fram..eller oppover blir det jo, veldig langt inn egentlig, da skal man kjenne en tapplignende duppedings i midten ..på en måte..hehe:) Nå vet jeg ikke hvordan de sjekker cm`eterne, men tror de sjekker hvor mange fingrene man får plass til (ved fødsel da).. Min er ihvertfall flat og slapp, ikke stram ..og ihvertfall plass til en finger, haha..for en beskrivelse:)
temine Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Hehe, skal i alle fall klippe neglene før jeg prøver på noe slikt da...hihi:D!! Jeg er også livredd for å bli betegnet hysterisk, lå derfor i 4 timer med kynnere som varte i ca 1 min med omtrent 3 min mellomrom. Bare tåpelig egentlig, men sånn er det vel. Kommer nok til å føde gutten før jeg tør å ringe de på føden om at jeg har rier;) Er sånne ellers med lege og, skal mye til før jeg må dit altså! Men, vå får tenke på det, at nå er det ikke oss det handler om, vi har ansvar for ett annet liv!!!!
kelly Skrevet 30. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2008 Da har jeg pratet med de, blir sjekk. Lærte noe nytt også, kynnere skal ikke være regelmessig, dvs det ikke skal være mulig å ta tiden mellom hver osv. De skal dukke opp her og der, med tanke på aktivitet/strekking av mage og lignende. Daaaa vet jeg det..og gubben som satt og kontrollerte med tidsuret på tlf`en i mårrest..haha:=)
temine Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Lykke til på sjekk da!! Blir spennende å høre om du har rett mtp en finger inn:) Jeg var på varktimar.se jeg og tok tiden, og fikk de ganske så godt regelmessige ja. Lå helt i ro og, så var ikk emye bevegelse/strekk av mage her. Var det rier da, eller hva kaller de det?
kelly Skrevet 30. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. august 2008 Haha, ja, hun spurte om jeg var lege siden jeg forklarte at jeg har kjent meg fram, (med forbehold om at jeg ikke har peiling på slikt)..eeeehh..neeeei! Bare ekstremt nyskjerrig måtte jeg si:S Hun kalte det rier når de er regelmessige, ikke kynnere.. Jeg har gått rundt og innbilt meg at det er normalt med regelmessige kynnere, men at de ikke skal være vonde/ubehagelige. Hun sa også at hvis man har fått økt utflod er det viktig med sjekk.
temine Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Jaha ja, da har jeg hatt rier jeg da, men de har heldigvis gått over:) Har økt utflod og, men det kom før de regelmessige kynnerne (som jeg ennå kaller det). Det renner, skifter truseinnlegg flere ganger om dagen (HERLIG;) SKulle vel sjekka jeg og da...men tror jeg venter til jormortimen min;) Hehe, du får be henne lære deg å føle seg frem på ordentlig når du kommer inn da;)
nr.4 i oktober Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 Oi nå lærte jeg noe nytt og.. Det med at de ikke skal være regelmessige.. jeg lå nemlig forleden natt med noen ganske gode tak hvert 3. minutt, natta igjennom. Jeg sov jo en del men våknet også mye fordi de var merkbart vonde. De varte veldig kort da, bare 5-7 sekunder hver gang men de kom som sagt hele natta og varte til utpå morgenen etter. Tenkte bare på dem som kynnere jeg.. Men jeg tok det med ro og de ga seg av seg selv da jeg hadde stått opp og vært litt i aktivitet.. Neste gang bør jeg kanskje altså få litt mer hetta, hehe, i og med at kynnere ikke skal komme regelmessig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå