Gå til innhold

Er det noen av dere som har/har hatt magesår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan utartet det seg?

Hvor satt smertene?

Hvor lenge gikk du med smerter?

Var smertene konstant?

Hvor lenge gikk du før du fikk diagnosen?

Hvordan fikk du diagnosen, og hva skjedde etterpå?

Blir veldig veldig glad hvis noen kan svare meg på spørsmålene mine.. Har vært inn og ut av sykehus siste uken uten at noen finner ut hva som feiler meg. Nå mistenker de magesår.

Jeg lurer også på hvorfor alle spør om jeg har hatt frostbyger..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde megesår som kom av den bakterien Helocop. Jeg følte en gnagende sult-merkelig sug hele tiden. ble verre sulten når jeg spiste. Kastet mye opp når jeg var i bevegelse. Fikk diagnosen raskt da legen tok blodprøve men måtte inn å ta gastroskopi for å se om jeg det var etset hull, noe det heldigvis ikke hadde. Fikk antibiotika trippel kur og har ikke hatt det siden.

Skrevet

Okei. Litt andre symptomer enn jeg har.. Mistanken her er at jeg har fått det etter å ha brukt NSAIDs..

Du hadde ikke særlig med smerter du da?

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Hva er NSAIDs ? Jeg hadde mer en følelse av ubehag enn smerter men det var sikkert for att det ble oppdaget så tidlig. Jeg har ei venninne som hadde store smerter når hun hadde det. Kan du ikke be legen din ta en blodprøve av deg og henvise deg til gastroskopi.

Skrevet

Hvordan utartet det seg? Masse sure oppstøt, halsbrann og brenninger i magen.

Hvor satt smertene? Mot mellomgulvet med strålinger utover på begge sider av navlen

Hvor lenge gikk du med smerter? Gikk med halsbrann og sure oppstøt fra 9. klasse, Smertene i magen kom etter noen år.

Var smertene konstant? Ja, når det virkelig satte i gang var de konstante, men jeg kunne dempe de litt med å passe på hva jeg spiste. Noen ting "trigger" magen mer enn andre.

Hvor lenge gikk du før du fikk diagnosen? Når smertene kom skikkelig ble jeg henvist til gastroskopi, der ble det oppaget 3 sår i magen. Det ble da satt i gang med medisiner.

Hvordan fikk du diagnosen, og hva skjedde etterpå? Se svaret over. Jeg går fortsatt på medisiner, og må nok regne med å gå på det livet ut. Jeg har for stor syreproduksjon i magen, og det skaper sår om det ikke blir holdt i kontroll av medisiner. Melkeprodukter som ikke er kokt øker syreproduksjonen, så om du misstenker det prøv å holde deg unna melk, youghurt, gulost.

Minste sønnen min har desverre arvet dette. Han går også på medisiner, men håper han kan vokse det av seg. Han og jeg har også dårlig lukkemuskel mellom spiserøret og munn, slik at vi får lettere dette med halsbrann og oppstøt. Blir som refluks.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar!

NSAIDs er legemidler som har en etsende effekt på magesekken. Jeg har gått med ryggsmerter i et halvt år, og har fått voltaren mot disse smertene. Mest sannsynlig har det trigget et magesår...

Jeg har mistet apetitten, har til tider store smerter i magesekken og i ryggen, og blir fort mett når jeg først spiser. (en halv rett i koppen, så er jeg mett)

Men av og til føler jeg at jeg har mens smerter også, skjønner ikke helt hvorfor.

Det har blitt tatt masse prøver på sykehuset, men legene finner ingenting.

Nå står jeg i kø for å få tatt en gastroskopi.

Jeg får høre at jeg er akutt/ikke akutt i samme setning, og må nok vente en stund på undersøkelsen...

Pappa har også hatt magesår, aner ikke om det er arvelig..

Hører gjerne fra flere, om det er flere som har svar å gi meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...