Gå til innhold

Dere som vasker suttene i vaskemaskinen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir de?

Lei av å koke sutter, og endelig fant vi sånn ting til å ha i oppvaskmaskinen som man legger suttene i. MEN alle suttene blir jo missfarget!!!! Hvorfor? flere? De ser virkelig nikotingul ut=(

Skyller alltid av ting før det går i oppvasken, så jeg skjønner ikke hva den fargen kommer av. I tillegg så er de så fettete=S Det går IKKE vekk, uansett hvormange gagner vi har de inni...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaskesmokkene blir på samme måten her -så jeg har alltid en bolle med litt zalovann i stående ved vasken. Smokkene går rett i den (etter å ha skylt av melken) og flasken i maskina.

Da er det fort gjort å vaske av smokkene og hive dem på kok ca annenhver kveld.

Skrevet

Jeg legger flaske tuttene kunn nedi den bestikkholderen jeg. Ikke noe gulaktig eller fettete de iallefall. Ser helt vanlig ut:)

Skrevet

Ja, det er jo egentlig fort gjort, når man husker det.... hehe

Men var/er litt lei av kokingen, så ble så glad når vi fant den beholderen for sutter til å ha i oppvaskemaskinen. Men om alle blir ødelagt, så skal jeg heller fortsette å koke de altså!

Skrevet

Samme gjør vi. Men vi har fått dem som beskrevet over nå det var på tide å ha rensemiddel i maskina igjen.

Og det er viktig å bruke et skikkelig vaskemiddel. Jrg synes egentlig det bare er disse brikkene fra finish som vasker skikkelig rent jeg da.

Skrevet

Merkelig! Kan ikke fatte hva fargen og fettet kommer fra...

Skrevet

eg koker de i vannkokeren. setter på vann og hiver tuttene/flaske tuten oppi.

skyller og vasker de med zalo først. da blir de ikke gule og det er lett.

Skrevet

De blir mer og mer blasse og med ett slags belegg inni. Koker innimellom og bytter smokker hver 3-4 uke.

Skrevet

fikk beskjed om at en ikke burde vaske suttene i maskinen jeg pga dette belegget. Oppvaskmiddelet var ganske så sterkt og vann+såpe kom jo inn i smukkene ved vask. Sluttet med dette pga jeg ble litt bekymret om jenta mi suttet på såperester..

Gjorde som over her, brukte vannkokern:)

Skrevet

Mener du at såpevannen tenger inn i sillikonet? Elle tenke du på narresmokker og ikke flaskesmokker?

Er det det første så skjer ikke det. Men narresmokker skal ikke i oppvaskmaskinen nei. Har aldri gjort det nei, de fylles fort bare ved vasking og koking så...

Skrevet

hei.. ja, jeg har misforstått:) jeg mente narresmukker. Trodde det var det det dreide seg om. *lese bedre neste gang*

Skrevet

Huff, får nesten bare gå tilbake til kokingen da, er vel det sikreste=)

Tar ikke smokkene i maskinen, bare suttene til flaskene;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...