Gå til innhold

Hjelpes... L har reagert på plasteret!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun fikk for seg at hun skulle ha plaster på hendene. Hun hadde 2 prinsesseplaster (er disse hun reagerte på) og ett annet plaster. Hun er helt rød der plastrene har vært og klør. Og det er KUN etter de prinsesse plasterne. Burde jeg kontakte de som er produsenter for disse plasterne eller? For det er jo tydelig at det er noe i de som kan gi en allergisk reaksjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om sånne tilfeller før. Da var det et eller annet Salvenquick plaster med barnemotiv også. En gutt som fikk masse utslett av dem. Tror det er latex i de, stemmer det ?

Ikke noe vits å kontakte leverandør, varen er merket - og om jenta di er allergisk mot et av stoffene må dere unngå å bruke den typen plaster.

Men jeg er enig i at det ikke burde være slike stoffer i barneplaster.

I det tilfellet jeg hørte om var plasteret også kjøpt på apotek - nesten enda verre....

Skrevet

Da er det samme type plaster.. Dette er også kjøpt på apoteket... Har jo seff ikke pakken, finner den ikke, men skal finne ut hva som står på den :o) Jeg viste ikke før nå at hun reagerte på (latex?!) , men det skal jeg finne ut av.

Skrevet

Jeg reagerer på sånne "tøyplaster". Du vet, ikke sånne vanlige, men sånne litt tykkere som ser litt ut som stoff. Hehe. Jeg er dårlig til å forklare, men jeg får hvertfall samme reaksjon som datteren din. Huden blir rød, klør og så får jeg sånne små blemmer. Er forferdelig vondt og fryktelig irriterende ettersom det som oftest er mer plagsomt enn det jeg egentlig brukte plasteret til. Bruker aldri sånne lenger nå, men aner ikke hva det er jeg reagerer på i akkurat de plastrene.

Skrevet

Jeg er allergisk mot plaster..

De med lufte hull.. Får vannblemmer og rødtutslett av de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...