Gå til innhold

Jeg raser opp i vekt! :-O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca 2 kg i uka faktisk...Det er mye synes jeg! Spiser normalt (veeel, noe kos er det innmellom ja....), men har altsà gàtt opp 16 kg fra uke 20, og ca 2 kg i uka den siste tiden. Er 30+5.

Jeg fòler meg skikkelig tung nà. Var jo slank pà forhànd, men 16 kg ekstra merkes veldig godt! Utseendemessig gjòr det meg ikke sà mye, men det er denne tunge fòlelsen i kroppen som er slitsom...

Jeg mistenker at jeg har mye vann i kroppen, men hva gjòr jeg for à minske det, og bremse ned pà kiloene som kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rast opp i vekten jeg også. Normalen min før jeg ble gravid var 50 (164 høy) og nå er jeg 39+6 på vei og har lagt på meg 27 kg!!!!!! wææææ

Jm sier mye av det er vann, men hvor mye da? hehe, håper d kan hjelpe med å amme, hvis d går rette veien da=)

Skrevet

1.gangen eg gjekk gravid gjekk eg opp 20kg..synst de er lovå spise litt når enn e gravid..men dinne gangen har eg vert mere forsiktig og er nå imorgen i uke 32 og har lagt på meg 8kg.men sist la eg på meg mest fra uke 30 og utover..det er jo då du er minst aktiv for det begynder og bli tungt..

då vil eg bare nevne att eg har igjen 4kg fra sist graviditet..

Skrevet

Så er det altså ikke bare meg som raser opp i vekt for tiden.. Jeg er 31+5 og har lagt på meg 10 kg, der det meste har kommet den siste 1,5 mnd.. Legger på meg 1kg+ i uka.. Lurer på hvordan dette skal ende. Merker det godt på kroppen at jeg har blitt mye tyngre på kort tid. Har fått problemer med bekkenet, og hverdagslige aktiviteter er blitt mye tyngre, f.eks. å gå i trapper, bøye meg, støvsuge/ vaske gulv.. osv..

Er redd for at det kan bli en slik ond sirkel, at jeg legger på meg mer fordi jeg ikke lenger klarer å være i så mye fysisk aktivitet.

Trener dere andre noe? Jeg forsøker å gå turer hver dag, men tempoet er ikke noe å skryte av akkurat.. :( Har ellers hatt et normalt sunt kosthold hele graviditeten..

Skrevet

Jeg la pà meg 27kg sist svangerskap, men tok de av etter 2,5 mnd. Greit med amming ;-)

Men denne gangen er problemet VANN.... Utover dagen i dag har fòttene hovnet opp og er som to store klumper. Jeg fàr store sòkk nàr jeg klemmer... :-/

Jeg drikker vann og ligger flatt, eller med beina hevet. Det hjelper LITT, men hevelsen kommer tilbake nàr jeg er oppe og gàr.... Synes dette er litt skummelt jeg, hehe.... Men mest ubehagelig, nettopp fordi vekta flyr til vers og jeg fòler meg som en stranda hval.

Er det ingen her som har noen gode ràd for à bli kvitt overflòdig vann da?

Skrevet

Jeg gikk opp 1,6 kg til uke 16 eller noe, nå er jeg oppe i 16kg+.

Mye er vann her, det vet jeg.

Føler meg også veldig tung, men ikke lenge igjen nå heldigvis!

Husker følelsen etter jeg fødte de to andre av å bli så lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...