Gå til innhold

Hva er uønsket nabo-oppførsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg delte en to-manns-bolig med et par på "skråplanet" som ikke levde verdens roligste liv, langt ifra faktisk. DET var uønsket nabooppførsel, men anså det for tryggere å bare flytte enn å konfrontere dem med noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ene naboen min har anlagt vei og innkjørsel over en del av min eiendom - bare tatt seg til rette. Det synes jeg er ganske så uønsket nabooppførsel.

Da jeg bodde i bygård hadde jeg et problem med å høre på at mannen og kona i leiligheten over braket sammen i fylla hver kveld og at hun fikk skambank.

Ellers tåler jeg det meste av bikkjer, katter, hester, biler, tenåringer, barn, russ, rare folk osv :-)

Skrevet

At bikkjene bjeffer manisk bare man går ut døra.

At de har høylydte fester uten nabovarsel

At de hiver søppel i naboens dunker,eller at de slenger søppel rundt forbi som blåser bort til naboene.

At de er dårlige til å samarbeide om felles ting/at de ikke er samarbeidsvillige i det hele tatt.

Skrevet

Har en nabo som ikke er spes populær i verken gata eller nabogata, selv om det nå har bedret seg noe ifht da svigers bodde her. Han har "bil-og båtverksted i forbindelse med husene sine (som han leier ut leiligheter i) og hadde vel ingen form for sikring rundt eiendommen. Noe som er riiiimelig dumt i et område hvor det bor 80% småbarnsfamilier tett i tett og det til stadighet flyter bensin og olje, båter står "sikret" kun med påler (som en fotball uten problem kunne veltet) osv. Stod og brukte bråkete verktøy utendørs hele dagen på 17. mai osv. Da svigers klagde skulle de liksom ikke få lov å ha postkasse på postkassestativet lenger siden stativet stod på hans eiendom, go truet med å sprenge den. Jeez... Nå er det eneste problemet at han lar de 6 bossdunkene sine stå ute i gata vår (han har adresse i nabogata) hele året, men jeg tør søren ikke ta det opp med ham jeg, hehe...

En annen nabo var så uheldig at sønnen ble hekta på narkotika og i tillegg dealet, av og til hjemmefra. I småbarnsgata vår var det da ekstremt lite pop å stadig finne sprøytespisser liggende... nå har han sonet og fått seg et respektabelt liv et annet sted men enkelte av de bitre drittnaboene her hilser fortsatt ikek på moren hans, tydeligvis av prinsipp eller noe - det syns jeg er trist!

En annen nabo (ikke vår gate, men bare 2 hus fra oss) hadde stor schaefer som de bare slapp løs for å lufte seg i stedet for å gå tur med den - det syns jeg heller ikke er særlig akseptabelt så lenge du ikke bor langt utpå landet med "milevis" til nærmeste nabo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...