ifie Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Nei, sikkert ikke rette plassen å spørre... men nå er jeg her, og jeg lurer Vi spiser aldri prim hjemme (kan ikke huske at vi noen gang har hatt det), men nå når knotten har begynt i bhg har han fått smaken på det - personalet i bhg sier han er veldig glad i det. Er det ikke fryktelig mye sukker i prim? Mer enn vanlig brunost?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Like mye sukker i vanlig Tine yoghurt som i Tines prim, litt mer sukker i Litago (men litago er i tillegg tilsatt jern, noe Tines ikke har). Ble litt inspirert av Alvas innlegg her om dagen så måtte sjekke litt. Tines prim har også ganske mye kalsium i seg; 39%. Så jeg må innrømme jeg har ikke fryktelig dårlig samvittighet for å spise det selv, om det så bare skjer hvert skuddår )
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Hehe, må bare få sagt at e e rimelig lei av den "å ikke noe sukker eller noe usunt" mentaliteten som styrer her på forumet. Leste oxo her isted at "gud-det-er-så-usunt-og-fryktelig-å-gi-kumelk-til-barna-sine"! Hallllllooooooooooooooo? e det virkelig bare e som syns at det går litt over styr her inne nå????????????!! Det var dagens utblåsning fra me!
ifie Skrevet 30. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2008 Hehe, fint at jeg kan bidra til utblåsninger, det er hvertfall sunt! Jeg har ingen problemer med at ungen min får sukker innimellom (har faktisk skjedd at han har fått noen korn på havregrynsgrøten sin...!! ) Jeg har bare et generellt behov for å vite hva slags mat (og- JA ca hvor sunn/usunn) han til daglig får i barnehagen
*Smiley* Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Jeg har ingen problemer med å gi mini sukker en gang i blandt jeg heller. Men jeg er en av de som gjerne ikke bruker prim på brødskiva hans. Ja , det er jern i det som er bra , men resten er fullt av mettet fett og sukker. Jeg bryr meg lite om hva andre gir barna sine og litt prim i ny og ne har sikkert ingen vondt av. Men her hjemme velger vi andre typer pålegg.Prim er ikke sunt.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 =) Er ikke sunt å være alt for sunn heller;p
Lykke X 4 Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Slik jeg har forstått det kan man likesågreit gi ungene sjokolade. Så usunt er prim. Den magre er ikke noe bedre, den er like sukkerstinn.
Anne-B. Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Om man ikke smører tykt på, så skal det ikke være noe problem. Ser at enkelte smører mye på skiva til ungene, og det syns jeg er unødvendig av to grunner: man venner barna med at man skal ha mye pålegg, slik at det nesten blir pålegg med brødskive i stedet for omvendt, og fordi det blir mange ekstra unødvendige kalorier. Jeg tror på måtehold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå