ifie Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 ...eller hva det nå heter.. Det er jo kun barn under 10 år som får dette, men kan vi over 10 år bære og spre smitten? Gutten vår - og resten av bhg har fått dette, så jeg har lest litt om det på nett, men dette finner jeg altså ikke svar på... Siden smitten kan spres med snørr og avføring, trenger man jo ikke blemmer for å smitte. Noen som vet dette?
melkekua™ Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320528 Et lite utdrag: Hvem får sykdommen? Denne sykdommen kommer oftest hos barn under 10 år og kan forekomme i små epidemier, særlig i barnehager.
ifie Skrevet 30. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2008 Ja, den har jeg lest, men jeg lurer på om jeg kan spre smitten - selv om jeg ikke blir syk? Ungene smitter jo hverandre før de selv blir syke.
Gjest Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Det er ikke bare barn under 10 år som får dette, jeg hadde det da mellomste hadde det, da var jeg 24 år. Helt utrolig ekkelt, klarte knapt å spise og maten smakte grusomt i ukesvis etterpå. Ellers er jeg usikker på om man kan spre smitten uten å ha den selv, men det kan vel sitte i tøyet og sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå