heisand? Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 bf og jeg skal snart til mekling. jeg er kjempe nervøs og redd og gruer meg kjempe mye. jeg ammer ennå. jeg lurer på om det er noe jeg bør forberede meg på, noen spørsmål som vil bli stilt, noe jeg bør ta med? jeg har skrevet opp når bf har vært på besøk, en gang tok det ca 2måneder før han kom på besøk. han drikker seg full hver fredag og lørdag og gjerne i ukedagene også. han kaster snus og søppel på gulvet...
heisand? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. august 2008 ingen som har vært til mekling?
Gjest Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 prøv på aleneforelder forumet, der er det nok mere napp jeg har vært alene, men fra dag 1 og har derfor ingen erfaring med mekling. men vet det er mange jenter på aleneforelder forumet som har erfaring! lykke til!!
heisand? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2008 ja prøver der nå, men det er så mye mer aktivitet her. så håper på svar der da.
Gjest Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 min sambo skal forresten på mekling med sin ex om noen dager, og vi har fått i råd og bare fokusere på barnas beste, altså ikke gå til personangrep eller slenge ut antagelser om henne. og legge frem vårt syn og vår mulighet til videre samvær og samarbeid. jeg tror at om man holder seg sakelig og til temaet som jo er barnet(a) så kommer man nok lenger enn om man slenger ut med stygge ting i hytt og gevære.. men det er også en mulighet for å ikke komme til enighet, og det synes jeg er greit. da må man bare ta i mot de rådene 3 parten gir og heller prøve igjen senere. har også sett i andre saker at når man ammer så begrenser nok samvære seg veldig en stund til. igjen lykke til!!
heisand? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2008 takk for svar! jeg tror det blir slik at min mamma blir med for å holde sønnen min og si hva hun har sett på rommet til bf. jeg har bare hatt så mye uflaks i livet. så er jo redd for å ikke bli hørt. blant annet det at bf har søppel over hele gulvet sitt og jeg da er redd for at sønnen min tar det i munnen og kveles. så skjer dette fordi de lar han ha han fordi de ikke tror meg... masse tanker... blir så deppa av dette og lite sulten. ikke har bf betalt barnebidrag på et halvt år. jeg måtte ned på nav og kreve inn dette.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 hei,jeg er på mekling regelmessig og i starten gruet jeg meg også utrolig mye! men det går ofte bedre en forventet. det du trenger og finne ut av er: hva syns du er det beste for barnet? kan dere få det til? tror du far vil syns det er en god ide? hva tror du far mener er det beste for barnet? hvor langt kan du strekke deg før du mener det går ut over barnet? om du vet svaret på de tingene så hjelper det jo en del
Gjest Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 det er ikke sikkert mammaen din får være med inn bare så du vet det. jeg spurte om jeg kunne være med sambo siden vi jo sammen har barna hans når de er her, men siden jeg ikke er biologisk mor så gikk ikke det... og jeg tror at om du sier du vil ha samvær med tilsyn i starten så kan du få det, kanskje på grunnlag av at han ikke har vært så mye sammen med barnet og du er usikker og redd for barnet ditt... den 3 parten som er med på møtet er nok veldig flink til å lese mennesker og ser nok mer enn det som blir sagt. så jeg ville nok ikke vært redd for å ikke bli hørt og sett, fortell hvordan du føler det uten å anklage bf så kommer du langt sett barnets sikkerhet på topp, og vær tøff og stå for det sender deg en klem også!!
heisand? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. august 2008 problemet er at bf sier en ting men gjør det ikke. blant annet å rydde rommet sitt. jeg sa tre ganger at han skulle gjøre det, men gjør det ikke. det han kommer til å si er at han skal gjøre det når han har ungen. men han lyver jo, så blir så redd da... for familien min tror han er skikkelig godgutt. dette er rart. han er to personer. så vet jo hvor lett det er for folk å tro han men ikke meg. han svarte ja da helsesøster spurte om han hjelp til nå ( når vi ikke bodde sammen) dette er ikke sant svarte jeg. andre gangen hos hs kom ikke bf og hs sa til meg at hun trodde at bf stilte opp. så jeg vet ikke hva jeg skal si for at de skal tro meg og ikke bf som er lystløgner? jeg er så utrolig sjenert også
Gjest Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 men bor han hjemme hos foreldrene sine?? siden han bare har ett rom?? jeg ville unasett bedt om samvær med tilsyn i starten, kanskje han kan ha samvær hjemme hos deg i starten. kommer jo ann på hvor lite barnet er også da.. uff skjønner at du har det vanskelig nå, men meklingen er der for å hjelpe deg også. så om du ikke føler du blir hørt så spør om du kan få en egen time og snakke med mekler om dine bekymringer, kanskje du kan få det i forkant? jeg ville ringt de på mandag og bedt om litt råd, og forklart situasjonen din.. men som sagt jeg har null erfaring, skriver bare det jeg føler, får vondt av deg og skulel ønske jeg kunne hjulpet deg mer!!
heisand? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. august 2008 har snakket om å få egen time. men det er ikke det de prioriterer, så de foreslo å vente til bf selv bestiller time.
heisand? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. august 2008 med tilsyn, kan jeg velge en fra familievernkontoret?
Gjest Skrevet 30. august 2008 #14 Skrevet 30. august 2008 jeg tror de på familievernkontoret velger det ja.. men er ikke sikker..
heisand? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 30. august 2008 håper på det. det gjorde godt å høre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå