Masaili <3 Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Invitert noen venninner på ost, kjeks og vin kveld. Men hvilke oster er gode? Jeg liker Brie veldig godt, men elleres har jeg ikke peiling!!!
Gjest Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 brie reverend er den beste! Gå på ostehuset/disken og få smake og råd til hva en kan kjøpe for å få et bredt utvalg.
ScaryMama Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Det er en som har en stripe med aske i midten, men husker ikke hva den heter akkurat nå. Noe på r tror jeg... Ellers så er prima donna veldig godt syns jeg.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Jeg er garantert den kjipeste ostespiseren, for når jeg spiser ost, kjeks og vin holder jeg meg KUN til den kjedelige Tine Krydderost...hehehe:)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Jeg er nok også garantert ganske kjedelig i der men jeg elsker brie, camembert, krydderost, creme cherrie, pepperost og hvitløksost. Husk å ha nok saltkjeks, type ritz crackers de går det alltid myyyye av.
hit og dit Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Brie, blåmugg, røykt ost, og generelt all modna ost med mykje smak. Valnøtter, selleri, epler og druer er blandt det beste tilbehøret =)
WP-TLogPeanut Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Same here, MammaLukas bra jeg ikke er alene hehehe.... hvitløken fra Tine går også an hehe ;p
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 teite mennesker som snakker om mat når jeg er såååå sulten! OST ER DIGG! :-) til ost og kjeks så syns jeg den runde boksen med kirsjebær på er god
2 søte små:-) Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Hvit camerbet og ridderost synes jeg er nydelig:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 eni. ridderost er fantstisk! spesielt i fondy.. hihi
cherry coke Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Blåmugg, brie og mykoster med pepper, hvitløk, paprika osv.(ikke de krydderostene fra tine jeg mener). Til ost synes jeg det er best med mango, druer, selleri, paprika og kiwi.
flypapir Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 Jeg vil anbefale deg å kjøpe Chevre eller vacherol. Det er rødkittoster som er veldig gode på smak. Hvis ikke er morbier (er den som har aske i midten) også en nydelig rødkittost. Av brie kommer det litt an på om du vil ha den mild eller kraftig. Vil du ha den kraftig er brie de meux å anbefale. Den er upasteurisert og får dermed en kraftigere smak enn de andre pasteuriserte briene. Vil du ha en mildere brie er brie de paris og supreme sikre slagere.. Av blåmuggoster er det veldig mange som synes saint agur er den beste. Den er myk og veldig fin i smak.. Dersom du går i en manuelt betjent ostedisk tilbyr de deg ofte å smake på ostene, det gjorde hvertfall vi dengang jeg jobbet i en!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå