Gå til innhold

Alt for tidlig med sv.forgiftning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 19, og på sv.skapskontrollen i går var det utslag på protein (1+) og i tillegg har jeg hodepine og noe BT stigning....legen mente det var umulig og alt for tidlig med sv.skapsforgiftning. Men symptomene er jo der... Noen andre i samme situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskapsforgifting kan komme tidligest i 20 uke, men regner med du blir følgt ekstra opp fremover??

Du kan også levere en ny urinprøve for å se, proteinen kan jo være slaggstoff.

Dusj deg nedentil før du tar urinprøven neste går å hold kjønnsleppene til side.. la første urinen gå i toalettet, så tisser du i glasset, å lar siste rest gå i toalettet.. :) På den måten unngår du at "slaggstoff" kommer i urinprøven..

Lykke til

Skrevet

Har og utslag på protein, men d må huske, at bt, må være unormalt høyt, følger og kløe på hele kroppen, så tror ikke du heller er i noen umiddelbar fare! bt mitt er gått ned, ganske for lavt nå, men jeg har ennå proteiner i urinen! Det kan bero på forurensning også, så jeg ville tatt det mero, og håpet at alt stabiliserer seg!

Skrevet

Veldig uvanlig med svangerskapsforgiftning før uke 20, ja. Likevel synes jeg du bør være obs når du har de symptomene du har nå. Har du barn fra før? Har du hatt svangerskapsforgiftning i tidligere svangerskap?

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning med førstemann i uke 35 (utviklet seg ikke til alvorlig før i uke 38). Jeg er nå 28 uker på vei med nr 2 og i uke 21 hadde jeg +1 på protein, blodtrykket hadde gått ned og jeg hadde ingen hodepine. Det som er veldig uvanlig er at jeg hadde fått det tidligere nå enn jeg fikk det forrige gang, pleier å gå motsatt vei hvis en får det i andre svangerskap. Da jeg kom på kontroll igjen i uke 25 var det ingen protein i urinen. Var nok bare slagstoff for min del.

Selv om du mest sannsynlig ikke har en begynnende svangerskapsforgiftning, synes jeg du skal ta det på alvor og be legen din om å få komme å ta et nytt blodtrykk og ny urinprøve om et par uker. Følg også med om du får mye vann i kroppen over kort tid. Det som er med svangerskapsforgiftning er at bt og protein kan stige fort over relativt kort tid, derfor skal en være obs når det først begynner å stige. Jeg hadde aldri kløe på kroppen, så det trenger ikke være et symptom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...