Gå til innhold

12% over gj.snittet på ul 28+6

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva vil dette si? vokser fosteret i rykk og napp slik at dette ikke nødvendigvis vil ha noe å si? glemte å spørre etter vekt og lengde. legen skrev bare at hun er 12% over gj.snittet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, babyene vokser ofte i rykk og napp. Babyen min ble målt til å være 16% over snittet i uke 31, og det tilsvarte en uke. At hun lå en uke foran var bare bra, sa legen, for det viser at hun får den næringen hun skal ha. En måned etterpå var hun bare 4 dager foran vekt- og lengdemessig, og legen sa at det er helt normalt at det varierer litt når de vokser. Babyen min ble estimert til å veie rundt 3500 g ved fødsel, og det er jo helt normalt.

Skrevet

oki:) redd for å få en stor baby.. sf-målet har stoppa opp. men babyen vokser jo helt klart som den skal. det er vel bare å vente å se:)

Skrevet

Jeg ble også litt redd for å føde en stor baby da legen fortalte at hun lå over snittet, men det ser ikke sånn ut. Legen sa til meg at jeg hadde gjort en god jobb med tanke på at hun skulle vokse fint i magen min med tanke på kosthold. Da ble jeg glad, så du kan jo ta det til deg du også! :-)

Skrevet

Min bebis var 10-14% over gjennomsnittet i uke 25. Alt +/-20% regnes som normalt, så jeg tar det i alle fall med knusende ro. :) Noen er litt større, noen er litt mindre. Så lenge de ligger innenfor normalen, er det ingen grunn til bekymring. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...