Gå til innhold

Har kommet i en litt dum situasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart gå ut i jobb igjen etter endt permisjon (1 år) i oktober. Går da i en jobb jeg har blitt lovet å få etter permisjonen, 6 mnd prøvetid skal jeg selvfølgelig ha..dette er en jobb jeg virkelig ønsker.

MEN nå viser det seg at jeg er gravid igjen, ikke planlagt, men for all del veldig ønsket:) Tar i mot alle vi kan få;)

Men hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Hva og når si til arbeidsgiver, blir vanskelig å holde magen "inne" helt til 7 mnd........etter endt prøvetid.

Fortelle at det er drømmejobben?

Er 5 uker på vei nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke lov å si deg opp når du er gravid, så du kan like gjerne fortelle det! Sjekk arb.miljø-loven på www.lovdata.no, søk på "gravid".

Dessuten er du like godt vernet i prøvetid som fast ansatt. Eneste forskjellen, er at du ikke har lov til å sitte i jobben dersom det oppstår en konflikt.

Skrevet

Det var feil. Man kan bli sagt opp selv om man er gravid - men ikke med graviditeten som begrunnelse.

Skrevet

§ 15-9. Oppsigelsesvern ved svangerskap, og etter fødsel eller adopsjon

(1) Arbeidstaker som er gravid kan ikke av den grunn sies opp. Oppsigelse som finner sted i denne perioden, skal anses å ha sin grunn i dette forhold dersom ikke noe annet gjøres overveiende sannsynlig. Graviditeten må dokumenteres ved legeattest dersom arbeidsgiver krever det.

Så med mindre det ikke er innskrenkninger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...