Lurvehette Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Fikk overraskende en jente tidlig tirsdag morgen. Vi kom hjem fra sykehuset i går kveld, og har kost oss sammen i hele dag:) Fødselen startet ca.01. Da hadde jeg tre omganger med veer som varte i 10.min hver. Ca. 01.45. fikk jeg tre veer med 5.min.mellomrom. Deretter var det bare 3.min mellom hver ve, frem til pressriene startet ca.03.40. Da hadde vi endelig nådd frem til fødestuen. Klokken 04.10. var gulljenta ute:) Det vart en skremmende rask fødsel, der jeg ikke hadde noen tegn, før det bare brøt ut da det gjorde. Ante ikke at vi skulle bli foreldre i løpet av natten, da vi satt og såg på den gode TV2 dokumentaren, noen timer før ut.... Vi rakk heldigvis sykehuset i tide, selv om det var så vidt..... Hadde en flott fødsel, men ble svært overrasket over at det var en jente, siden alle har bedømt magen min til å være en guttemage. Måtte sy to sting, noe jeg overhode ikke merket i ettertid. Det værste var etterriene som satte inn, temmelig rett etter fødselen. DE var vonde de! Men fikk heldigvis noe smertestillende for de, og de værste etterriene var borte etter 12 timer. Nå er alt bare bra, men det ser ut til at jeg får noen skikkelig bekkenplager i etterkant. Det var ille før, men nå er det nesten i kant til å være verre. Sliter med trapper, og å gå generelt. Håper det bedrer seg, ellers blir det nok fysioterapi. Vil takke for meg her på BIM, det har vært kos å være her. Litt vemodig er det nå, at det hele er over. Når en har slike raske fødsler, får en heller ikke tid til å si "farvell" til magen på ett vis, og det synes jeg kanskje er litt vemodig. Skal si at jeg inn i blant tar meg i å tenke "når kjente jeg liv sist?", men så, og jo, jeg har jo fått gullet mitt.... Litt rart:) Lykke til alle som enda ikke har fått sitt kjære gull i armene, og nyt den tiden dere har fremfor dere, når dere har kommet i mål:)
Tuttelure Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Så koselig fødselshistorie:) gratulerer med jenta:) var det tett v termin?
Lurvehette Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Takk for gratulasjonen:) Hun var faktisk født fire timer over termin, på vår to års bryllupsdag:) Lykke til med fødselen din:)
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Gratulerer så mye med Nurket. Så moro at hun er født på bryllupsdagen deres! Koselig fødsels historie.
GuttemammaTilTo Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 gratulerer! det hørtes ut som en herlig fødsel:-D nyt tiden fremover:-)
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Gratulerer så mye med overstått fødsel,kjempekoselig fødsels historie =) Kos dere masse i barselstiden =)
Gjest Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 åååååå gratulerer med jenta:) i dag har jeg termin.,.har heller ingen tegn til noe som helst..så dette kan vel ta sin tid;) kos dere masse..klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå