Gå til innhold

Dere som sier dere er gjeldfrie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skylder dere ikke en eneste krone til noen noe sted?

Hva HAR dere? Mener bil, hus/ leilighet, hytte, båt, ponni, eller andre store utgiftsposter?

Og hvor gamle er dere (har dere arvet, eller jobbet selv?)

Hilsen stadig optimist

Videoannonse
Annonse
Skrevet

visakortet i baren og hybel hos bestemor, muligens:)

Skrevet

Jeg tipper de aller fleste ikke eier særlig mye for å være ærlig. Selv har vi akkurat passelig gjeld på boligen, men kunne fint betalt den ned og hatt godt med pengerigjen. Men nå er det slik at det er mange måter å invistere penger, og det er ikke spesielt lønnsomt å være gjeldsfri og sitte der med en formue. De skikkelig rike jeg kjenner til har alle en hel masse med gjeld, og det er ikke fordi de ikke kan betale, men fordi det er mer lønnsomt. Har jobbet hardt, men det i seg selv gir som oftest ikke de store summene, det er å satse og bygge et firma fra starten av for så å selge på riktig tidspunkt som har gjort at vi har mer enn folk flest.

Skrevet

Jeg har også det inntrykket.. Tenkte å la enkelte få muligheten til å forsvare seg, men jeg hadde ingen "hjelp jeg dør eller blør" overskrift...

hehe

Skrevet

Skylder ikke en krone, nei. Jeg eier halvparten i en leilighet som er verdt ca 3 millioner, men ingen bil. Ikke mye eller fine møbler, lite gods og gull forøvrig. Er 35 år, kom meg tidlig inn på boligmarkedet, og liten utdannelse/tidlig jobb, gjør at jeg slapp dyrt studielån.

Skrevet

'Vi er 25 og 29 år gamle med 3 barn på 6, 4 og 10 mnd.

Vi arvet et hus etter faren min da han døde, mamma var allerede død.

Bilen vi har kjøpte vi for 4 år siden og er nedbetalt nå, skal muligens bytte den ut snart, så da får vi nok noe lån.

Begge har tatt yrkesfag og er uten studielån, tjener ca 800 000 i året tilsammen.

Samboer eier en hytte på fjellet sammen med broren sin,som de da har arvet etter besteforeldre.

Så ja, vi har arvet en del, men jeg ville mye heller ha hatt foreldrene mine i live enn å være gjeldsfrie.

Så sånn har det seg at vi ikke har noen minuser noe sted....

Skrevet

Er 36 år tre barn... Bil til ca 400` hus og liten båt... Jobbet meg opp i firma gjennom flere år og tjente godt før jeg fikk barn , var heldig på eiendomsmarkedet og tjente endel på det... Nå kan jeg ta det med ro og være hjemme hos barna en stund før jeg trår til i arbeidslivet igjen :-) Livet er herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...