Gå til innhold

Hvordan få baby til å sovne uten pupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For bare noen uker siden når han var trøtt sovnet han når vi la han ned og la dynen rundt han. Både på dagtid og kveld. Nå plutselig er det bare pupp som gjelder! Jeg kan jo ikke bare la det være slik og jeg kan jo ikke heller bare la han skrike seg hysterisk! Jeg trenger råd og hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har ca 8 uker igjen til fødsel og forbereder meg til nettopp din problemstilling ved å lese en bok som heter "Babywise" eller "Babyguiden" på norsk, skrevet av Gary Ezzo og dr.Robert Buckman. Den tar for seg hvordan å få nyfødte barn til å sove natten gjennom ved hjelp av b.l.a. ammerutiner. Jeg kan bekrefte at dette fungerer, da jeg har MANGE venner som har brukt denne metoden, og at de ikke er "heldige" som har fått en så grei baby. Min beste veninnes datter på snart 3 mnd sover 10 timer på natten og det har hun gjort lenge. Venninnen min er derfor ikke en utslitt matmaskin! Men det er tøft de 2 første ukene spesiellt visstnok, men det lønner seg å ta den kampen tidlig. Det skal jeg! Lykke til!!

Skrevet

Berre ein kjapp kommentar til det med nattesøvn og små babyar. Forskning viser at når babyar er 'nye' skal dei sjølv få bestemma kor ofte og kor lenge dei skal die. Dette for å få mors mjølkeproduksjon til å tilpasse seg barnet. Gro Nylander er Noreg's fremste forskar på dette.

Dette er KJEMPEVIKTIG dersom du vil amme lenge. Ja, nokon babyar søv heile natta av seg sjølv ganske tidleg, men andre treng mat gjennom natta i starten og det bør dei då få.

NordjentaiOslo:

du seier ikkje kor gamal babyen din er. Eg har brukt 'No cry sleep solution' av Elisabeth Pantley (finst på dansk òg), og ho har fleire råd for 'snill' avvenning utan skrikekur. Eg prøver å fjerna han frå brystet før han søv tungt (og deretter tidlegare og tidlegare i innsovinga), dersom han rotar rundt og vil ha igjen, får han. Målet er å sakte men sikkert avvenna han med at han MÅ sovna med puppen i munnen. Hjå oss er S litt stor for dette (13 mnd snart), so det tek lang tid her, men eg har tru på at det skal hjelpa :)

• 5 uker senere...
Skrevet

akkurat samme problem her! fra han var suv til 14 uker sov han kun med smokk og ved å ligge i vugga, nå sovner han kun med puppen både dag og natt... aner ikke hva jeg skal gjøre!

Skrevet

Hei pusekvinne.

Kan du si litt kort hva dette går ut på - det du snakker om? Sliter med det samme som dere andre. Har en på 16 uker.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tror det går over av seg selv.Alle mine har krevd pupp de første mnd men har gradvis selv lært å sovne inn selv.Når de har vært rundt 4mnd så blir de nyskjerrige og ligger og ser litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...