Gjest Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Har begynt å blø litt / det er litt slim iblandet friskt rødt blod. Har kjent litt sparking tidligere i kveld, men ikke så veldig mye. Ringte til føden nettopp, men de vil ikke "gjøre noe" siden jeg bare er 23 uker på veg... Noen som kan si at slikt er helt vanlig og at det kommer til å gå bra?? Værsåsnill...
susemor-3 små Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Jeg blødde en del tidlig i dette svangerskapet, og det gikk bra. Spesielt etter sex kan det være "normalt" å blø litt fordi livmorhalsen er så ømfintlig når vi er gravide. Ellers synes jeg du burde få en ordentlig sjekk på føden. Legg heller "litt på" når du skildrer symtomene dine, og forklar at du virkelig er urolig. Dette går helt sikkert bra!!
Gjest Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Jeg opplevde noe lignende rundt uke 20 og det gikk veldig bra.Fødte velskapt gutt i uke 38. Men jeg husker jeg var engstelig som deg og dro på føden. Fikk samtale med lege og ultralyd. Var nok ekstra engstelig fordi jeg hadde opplevd ufrivillig abort i et tidligere svangerskap i uke 18. Jeg vet ikke hvor langt unna du bor fra føden,men hvis du fortsatt føler deg engstelig ville jeg dratt dit og bedt om ultralyd.
Gjest Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Gjør det noe vondt da? Det er til enhver tid i svangerskapet vanlig å blø litt, så alene er vel ikke det grunn til stor bekymring:-) Men fødens holdning er da vanvittig! Hva med f.eks Lone34- hun lå da innlagt fra den tiden frem til hun fødte? Hun lakk fostervann. Uansett: Tenker på deg og lille- sender det jeg kan av avrme og energi:-) Lykke til!
Norwegian by injection Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Uff da....Jeg opplevede det samme når jeg var kun 12 uker på vei! Husker at jeg var livredd....dro til legevakta og fikk UL med engang....helt gratis! Alt var bra og jeg var så lettet... Det har du rett på...ville dratt jeg. Det ikke noe moro å gå å lure på om ting er i orden. Lykke til og trøsteklem....
Gjest Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Takk, så snille dere er. Det er ikke vondt og jeg skjønner ikke helt hvorfor det kommer nå ... har ikke hatt sex på evigheter og er sykemeldt så jeg har jo ikke slappet så mye av på lenge. Dersom det fortsetter å blø skal jeg snakke med dem igjen. Synes også det var kjip beskjed fra jormoren på føden ... som hun sa "Jeg vet ikke om det er beroligende, men i uke 23 gjør vi uansett ingenting. Det er ikke før uke 25/26 vi kan gjøre noe." Jeg måtte bare si som sant var at det var ikke beroligende i det heletatt. Håper det gir seg og at jeg får noen gode spark snart. Tusen takk for svar og tanker!
mamman til to gutter Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Vent til det har vært vaktskifte på føden og så ringer du på nytt og sier du er bekymret. Du har kommet langt når du er 23 uker på vei og da bør de sjekke! Jeg fikk beskjed av jordmor når jeg var hos henne i uke 18, at hvis jeg av en eller annen grunn trodde noe var galt, så skulle jeg ringe til føden så de kunne hjelpe meg (og hvertfall aldri, aldri legevakta, for de aner stort sett veldig lite om svangerskap). Mener å ha hørt en annen gang (enten inne på bim eller når jeg var på ultralyd) at etter ordinær ultralyd, så "har man lov" til å ta kontakt med føden hvis det er noen problemer. Trodde dessuten at hvis man føder i uke 23 (noe jeg ikke tror du gjør!) at de prøver å redde babyen, men det er kanskje fra uke 24? Jeg blødde ikke i svangerskapet, men det er mange som gjør det uten at det er noe galt. Men du bør likevel ringe sykehuset igjen og be om en kontroll. Jeg ville ventet til klokka er 22-23 og det antagelig har vært vaktskifte, for da slipper du å snakke med den samme personen (som antagelig har en dårlig, travel dag noe som ikke skal gå utover deg når du er bekymret).
susemor-3 små Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Godt at det ikke er vondt i hvert fall. Og småblødninger er jo mer eller mindre "vanlig". Slapp godt av nå, og vi krysser fingrene for at lillen gir deg gode spark:-)
mamman til to gutter Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 Vet helt sikkert at de hvertfall på noen sykehus prøver å redde babyer som blir født allerede i uke 24 og før det kan de jo også prøve å stoppe evt fødsler. Og uansett så bør de ta deg inn til kontroll for å berolige deg, for det er en viktig for din del!
Gjest Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Igjen, tusen takk alle sammen. Har bælmet saft og spist stratos og har kjent litt sparking. Kommer til å overvåke småen veldig nøye i natt og dersom det blir stille der inne eller jeg blør mer så ringer jeg tilbake. Det er jo sikkert bare et lite blodkar som har bristet eller noe slikt, men når en går og venter på et slikt herlig lite knøtt så merkes det i mammahjertet så snart noe ikke er helt som det skal. Jeg satser på at alt er bra der inne nå som jeg kjenner litt bevegelse igjen, og jeg er ikke redd for å "mase" på meg en ekstra sjekk (om det så er bare inn å sjekke fosterlyden og ut igjen.). Ble bare litt mye et øyeblikk, og da er det godt å ha snille damer her inne som en kan lette hjertet sitt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå