Gå til innhold

Hvor stor var deres baby i uke 30-32?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var pà UL i dag, og gutten min veier 1650 gram, jeg er 30+4 i dag i fòlge mens termin, og 32+3 i fòlge UL i uke 17.

Er redd for à fòde stor baby, sà jeg lurer pà hvor stor deres baby var i uke 30-32?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min var over 2kg og 40cm

Skrevet

Da jeg var 30+3 så veide babyen vår 1779 gram. Legen sa at det var litt foran skjema, og at estimert størrelse ved fødselen var rundt 3500 gram.

Skrevet

lurer?

har dere bestilt ul selv eller har lege/jm ordnet det?

er det ulik praksis fra sted til sted, trodde kun ved uke 18-19 var ul, om ikke noe må sjekkes igjen da.

Skrevet

De fleste har bare UL i uke 18-19 som du sier, men legen bestiller ofte en ekstra UL om det er mistanke om at det kan være komplikasjoner. I mitt tilfelle ville han sjekke at morkaka fungerte som den skulle, og det gjorde den heldigvis.

Skrevet

min var 2200 i uke 31+1

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! :-)

Da hòres det ut som gutten min er innenfor normalen da, det sa forsàvidt legen ogsà, men gutten har tidligere vaert veldig stor....Kanskje det begynner à jevne seg ut litt da... :-)

Det var noen som spurte om UL... Jeg bor i Spania, og her fàr jeg en kjapp UL ved hver kontroll. Ganske greit egentlig!

(Jeg er forresten tidligere "Gravid:-)", har skifta nick..!.)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan dere vet hva babyen deres veier? Er det dere som har komplikasjoner eller svangerskap som det holdes ekstra øye med av en eller annen grunn - og fått vekstkontroll? (eller hva det heter...)

Skrevet

alle har rett på en vekskontroll nå i uke 32 det er en extra ul alle får bare si i fra til jordmor..det er gratis..da veier de å måler babyen

Skrevet

Ah.. det var jeg ikke klar over! Takk for svar!

Tror jeg heller vil bli overrasket ;)

Skrevet

oi, d har jeg aldri hørt om, at man har krav på en vekstkontroll i uke 32. Jeg lurer jo veldig på om ungen får det han skal ha av næring! Kan man gå via lege også for å få henvisning??? Lang ventetid? Jeg er jo nå 30 uker på vei..

Skrevet

"Gullungen med spire": Dette er vel kun et tilbud der du bor? Har aldri hørt om at folk får gratis vekstestimering i 32 uke på Haukeland i hvert fall, og der er fødes det noen tusen barn i løpet av et år... Det er jo ikke umulig at det skyldes et forskningsprosjekt på sykehuset du hører til, på lik linje med tilbud om igangsetting kun en uke etter termin som de gjør i Trondheim.

Skrevet

Vår baby ble estimert til å være 1500 gram når jeg var 30+0 og til 2056 gram når jeg var 32+1. Var på ny estimering på onsdag (var da 36+3) og da var estimerte de den til 2976 gram. Tar det med en klype salt, siden førstemann var estimert til å veie 4500 gram ved UL på termin, og veide 4020 gram når han så dagens lys 16 dager senere. :-)

Skrevet

det stemmer det at ul i uke 32 bare er et tilbud enkelte steder.

Jeg bor i Skien, og her er det et tilbud om ul uke 32:)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Uke 31: helt gjennomsnittig- tror det var 1600-1700gram, husker ikke men tok UL så det står i papirene mine:)

Skrevet

Jeg vet hvertfall du fær ul i uke 32 i posgrunn,skien,kongsberg,jeg skal til posgrunn og jeg bor på notodden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...