Gå til innhold

fyllerer ut nav-skjema nå :HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veiledningen de har beskriver jo ikke akkurat hvert punkt.... OG jeg er sikkert dum, men dere som har gjort dette..... Hjelp please...

pkt 4,1 (og 4.8) :yrkesaktivitet de siste 10 mnd før mors stønadsperiode tar til...

hva skriver jeg der da? er det et ja/nei spørsmål??? :/ eller skal jeg skrive noe annet??

og jeg er sykmeldt, vært det hele juli, og skal ha barn i slutten av november... kommer ikke til å jobbe mer før det...

Så skal jeg fylle ut når jeg skal starte permisjonen... Er dette noe jeg og arbeidsgiver blir enige om, bestemmer legen det eller er det bestemt ut fra så og så mange dager fra termindato? Kan jeg gå sykmeldt fram til ei uke før termin f.eks?

OG et dumt spm... Hehe, husker så dårlig slike ting... Brutto inntekt, Er der før eller etter skatten er trekt fra? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er litt prosjekt å fylle det skjemaet. Men du skal ikke skrive noe på punkt 4.1, men du skal skrive under der.

Når det gjelder når permisjonen starter så starter den 3 uker før termindato, dette må du få lege el JM til å dokumentere. Jeg er sykemeldt til permisjonen begynner, har vært siden mai og har tre uker til jeg går i permisjon. Brutto inntekt er inntekt før skatt, du må og få ett skjema som arb.giver skriver på ang inntekten din. Det får du på NAV.

Håper du ble litt klokere nå :))

Skrevet

takk :)

ett skjema til arb. giver? ah, typisk. jeg var på nav for å hente detta skjema her, og dobbeltsjekka om det ikke var mer jeg skulle ha med av noe slag. "neida"..... blir oppgitt, hehe

Skrevet

må jeg fylle ut noe under punkt 5,3 til 5.6? angående ferie og arbeid i stønadsperioden.... vi har ikke bestemt noe enda, og slik jeg har forstått det så kan jeg vente med å gi beskjed? :/

Skrevet

Ta å hør med NAV ang ett skjema om inntekten din, er ikke sikkert alle trenger det. Det er bare opplysninger ang inntekt og det, en stadfestning. I tillegg til at du leverer inn en lønnslipp el selvangivelse. På min jobb så fyllte de det ut og sendte det inn for meg.

Trenger heller ikke å bestemme dere for noe ferie el når han vil ta ut sin kvote. Bare dere gir beskjed noen uker før :)

Skrevet

takk :) jeg skal spørre, så får vi se om jeg får svar, hehe...

hverken jeg eller arb.giver fyllte ut noe slikt forrige gang

Skrevet

siden du er sykemeldt og det er nav som betaler sykepenger har de opplysninger om din inntekt. Du trenger derfor ikke oppgi dette i søknaden.

Skrevet

Nei, normalt sett trenger du kanskje ikke det. Men jeg har gått sykemeldt siden mai og jeg måtte få slikt skjema fordi om. Men jeg hadde hatt lønnøkning og,så kan være derfor.

Skrevet

ja, de pengene er jeg spent på når jeg får, hehe...

sender med lønnsslipp uansett tenker jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...