Gå til innhold

Hvor mange faddere har dere/skal dere ha til barna? (u/t)

Anbefalte innlegg

Skrevet

(u/t)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn har pappans kusine, min lillebror, min bestevenninne og ett vennepar som faddere. Hans lillebror var ikke gammel nok til å stå oppført som fadder, men var med oss opp og fikk i jobb å tørke hodet og ta i mot dåpslyset.

Skrevet

Ingen som vil svare?

Grunnen til at jeg spør er at vi vurderer å ha 5 faddere. Men så mener min samboer at 5 er i meste laget, og at det dessuten bør være partall...

Skrevet

Takk for svar, Kosel:) Så moro at den første som svarte, faktisk har 5 faddere til barnet sitt. Det hjalp meg veldig:)

Skrevet

Vi har også 5 faddere til sønnen vår, hadde egentlig tenkt til å ha 6 stk. men jeg sa til hun sjette at jeg ikke ville ha hun som fadder allikevel, pga at hun måtte jobbe på dåpsdagen...... Hun hadde da visst om dåpen i 3 mnd!

Så vi hadde opprinnelig tenkt til å ha 6 faddere, men ble 5 i stedet!

Skrevet

Til Lillemor hadde vi 6 faddere. Hennes eldste "ste"søster (hun er gubben sintidligere stedatter) og mannen hennes, min søster og mannen hennes og mannen sin niese og hennes mann. Det går fint an å ha 6, men det er visst maks. Fikke beskjed om at det skulle være minimum 2 og maks 6 mener jeg. Og minst 2 måtte være tilstede i kirka.

Guttongen hadde 4 faddere. Hans 2 halvsøstre som da akkurat var konfirmert, og 2 fettere som var noe eldre. (brødrene til hun som er fadder på lillmor) Var litt stilig å se da datteren min bar broren sin frem til døpefonten og de to store "mafiabossene" i hvite skjorter og svarte dresser sto ved siden av henne. De er rimelig kraftige og høye, mens datteren min er ca 158 cm og spebygd... Gubben sin datter var syk og kunne ikke være tilstede..

Til eldstejenta var det mormor og morfar, farmor og onkel som var faddere. Jeg bar henne selv.

Skrevet

Han har 5 faddere.. Tante, onkel, onkel, bestefar og min bestevenninne..

Skrevet

Vi hadde aaaaaaaaaltfor mange faddere, men det var nå slik det ble... Syv stykker... Alle besteforeldrene og søsknene til meg og min mann....

Vet ikke om vi hadde gjort det samme igjen.. Kankje fordelt litt mer..:-)

Skrevet

Eldste har 3 tanter og mormor,altså 4 faddere.

Minsta har 2 søskenbarn av meg, en venninne av meg, en kompis av pappaen og farfaren ,altså 5 faddere.

Skrevet

mine guttar har 6 faddre vær:) syns d er passe jeg. vist jeg får flere barn skal de oxo ha 6.

Skrevet

Eldste har 3, yngste får 6. :)

Skrevet

Jonas har 4 faddere: mormor, tante (min søster) farmor og onkel (sambos bror)

Skrevet

Hun har 3 faddere; Mormor, tante og oldemor.

Skrevet

Begge jentene mine har 4 faddere hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...