Gå til innhold

For en dag! Dro til legevakta med de verste tanker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte i morges på jobb med at jeg fikk litt blod på papiret da jeg gikk på do. Jeg har ikke blødd noe tidligere i svangerskapet (er i 8 uke) og på onsdag var vi jo og såg på invendig ul at hjertet slo og alt var bra! Uansett så begynte jo jeg å tenke. Kunne ikke tenke så lenge, siden jeg skulle i et møte. Så jeg holdt maska og kom meg gjennom møtet og dro tilbake på kontoret. Gikk på do og hadde fremdeles blodtilblandet utflod. Og der begynte jeg å få noen helt enorme smerter! Var så vidt jeg klarte å gå skikkelig, hadde bare lyst til å sette meg ned... Men det fikk jeg jo ikke! Plutselig var det mange som skulle ha tak i meg på en gang, og jeg var fram og tilbake og opp og ned i gangene, mens jeg prøvde å holde meg. Nå var jeg sikker på at alt bar galt av sted for sånne smerter i magen kunne ikke tyde på noe godt. Det hele endte med at jeg kjente at det begynte å ringe i ørene og tulle med synet som om jeg skulle besvime. Da bare gikk jeg til kontoret og satte meg ned...

Der var heldigvis hun jeg deler kontor med og den eneste på jobb som vet hva som foregår. Jeg sa hva jeg trodde holdt på å skje og hun hjalp meg noe så godt! Jeg fikk ringt til legevakten, mamma om skulle kjøre meg og samboeren min som måtte få vite han også. Han var nettopp kommet på jobb, og uten bil så kunne ikke han så lett bare bli med meg. Han hadde kommet sporenstreks dersom jeg ba han om det, men jeg sa at jeg skulle oppdatere ham så raskt jeg kunne.

Dro til legevakten, men siden mamma måtte kjøre 30 min for å hente meg og 30 min tilbake virket det som en evighet før jeg kom meg til legen. Legen var utrolig grei. Jeg fikk legge meg på benken, og han ville ta utvendig ul. Det gjorde vondt når han trykte den saken på magen, noe han merket seg. Men på skjermen kom det raskt opp et bankende hjerte! JIPPI!!! Trodde ikke man kunne se det utvendig så tidlig.

Tok noen blodprøver, og fikk beskjed om at alt egentlig så bra ut, både med meg og Spiren. Disse smertene kunne han ikke forklare, men jeg fikk en sykemelding i en uke og beskjed om å ta det med ro og ringe dersom det skjedde noe mer. Nå har jeg vært hjemme og har sovet i flere timer, he he (natta er nok ødelagt,..). Jeg har litt smerter enda, men det har ikke vært noe mer blod i det hele tatt.

Lurer på om de smertene kan være en cyste på eggstokken? Jeg hadde mange av de såg både legen i dag og gynekologen på onsdag. Og jeg har lest at det kan gjøre veldig vondt når en sprekker. Det er det eneste jeg kan komme på som kan gi slike smerter... Noen andre?

Alt gikk heldigvis bra! Så utrolig beroligende å se det hjertet slå! Visste ikke hat jeg hadde slike følelser ovenfor spiren enda. Har liksom ikke gått opp for meg at jeg er gravid, men det har det nok nå, he he. Samboeren min ble også bekymret. Tror det gav ham også en støkk og en oppvekker. Nå venter jeg på at han skal komme hjem og fikse noe mat. Han får tåle å varte meg opp litt i noen dager! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkars deg... dette hørtes ikke særlig bra ut..:( Så godt alt var bra!! =) Men forstår godt du var redd. Synes det er kjempegodt gjort av deg å klare å holde maska så lenge, jeg hadde sikkert gått i bakken..:/ STERK DU,og det er sikkert bebisen din også :)

Ja nå får jammen mannen din varte deg opp litt..;) God bedring og pass godt på deg og den lille! :)

God klem fra meg.

Skrevet

Takk for klem og skryt! :-) Det varmer når jeg sitter hjemme alene.

Mamma ble med til legen og en tur hjem også, hun laget suppe til oss og ble her litt. Men så ville jeg sove så hun dro hjem.

Klarte faktisk å ordne opp alt som skulle gjøres på jobb før jeg dro (er et arrangement vi deltar på som jeg er ansvarlig for!). Er litt stolt av det! :-)

Skrevet

Bare hyggelig, det fortjener du!! :) Jammen meg, det må jeg si, du har all grunn til å være stolt!!! =) Ta godt vare på deg selv og bebisen. Nå får jeg prøve å gjøre litt annet enn å bare sitte på BIM.. har brukte mange timer her siden jeg testet positivt i helga. :) Nå har jeg kjøpt meg svangerskapsbok og sitter og skriver litt detaljer. Det glemmer man sikkert fort. ;) he he

Kos deg. :)

Skrevet

Hei, så bra att alt går bra:)

Men jeg ville bare si att jeg har hatt syster og det kan gjøre ufattelig vondt (lå på sofaen i en uke å spise smertestillende orket nesten ikke bevege meg), så det er nok mye mulig det er de du kjente!

Men masse lykke til med deg å bebisen!:)

Skrevet

Tusen takk! :-)

Håper at det "bare" er en cyste!

Sitter i sofaen og venter på at sambo skal komme hjem med mat. Han måtte bli kjørt til jobben min for å hente bilen vår, som jeg ikke orket å kjøre selv... Så han måtte innom bestekompisen for å få ham til å kjøre ham dit. Det tok litt lenger tid enn vanlig for ham å komme hjem, men han benyttet i allefall sjansen til å fortelle bestekompisen sin at vi venter barn, og fikk masse gode råd (de har en ettåring). Men nå er han i allefall ikke langt unna og har med seg middag til oss hjem! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...