Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Det viser seg at vesla på 3,5 mnd legger lite på seg. HS sa jeg kunne prøve å pumpe meg og gi på flaske, for å se hvor mye jeg har og for å få opp produksjonen. Hun sover 12-13 timer om natta og endel på dagen og vi rekker ikke mer enn 4 måltider om dagen, da dabber det vel av med melka også. Vesla virker fornøyd så jeg har ikke stresset med det før nå da jeg så hun nesten ikke har gått opp p 14 dager.

Noe spørsmål for fersk flaskebruker:

Hvilken tut anbefaler dere å begynne med?3+ eller en mindre siden hun ikke har drukket av flaske før?

Når er det best å pumpe seg tro? Må jo skvise det inn i mellom måltidene som er da, er redd for da å være "tom" neste gang hun skal spise. Og så må vi jo få plass til dette nye måltidet også, hvordan skal vi rekke dette da tro ;)

Noen råd ang. pumping og flasking?

Går ikke dette blir det kanskje tillegg etterhvert og kanskje grøt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tytt med 1 eller 2 hull. Ikke 3, siden du gir henne bryst i tillegg. Det som skjedde da jeg gjorde det (startet med tillegg da hun var 5 1/2 mnd - nylig) var at hun nesten ikke ville ta brystet, men foretrakk flasken, da det strømmet på så mye fortere da, og hun ikke trengte jobbe i det hele tatt for å få melken. Hun ble rett og slett lat...hehe..

Kan være lurt, at du pumper deg, rett før du legger deg. Hvis snuppa di legger seg noen timer før deg, så har du noen timer på deg, til å la kroppen produsere.

Evt også pumpe 1 gang om natta en liten periode, til melken kommer i gang??

Jeg syntes det var vanskelig med pumpingen, da jeg ikke fikk ut så mye (avent håndpumpe). Men har vurdert å skaffe meg en dobbel, elektrisk, da det kommer mer, går fortere, og er enklere for meg ;)

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar ;)

Prøvde Avent håndpumpe i går kveld men fikk nesten ikke ut noe. Ble nesten sår på brystknoppene, og fikk ut mer for hånd enn med pumpe. Mulig det virkelig er så lite der da, men prøver ikke å tenke sånn for da blir jeg litt nedpsyka..

Er litt fortvila for snuppa bare vrir seg når hun skal spise av puppen (har ikke prøvd flaske ennå), selv om hun nå fikk et nytt fullt bryst til frokost.

Hun er ganske blid og fornøyd da, men skulle nok hatt mat. Hun er ivrig til å finne fram og "bite på" men slipper nesten med en gang.

Skrevet

kjøp elektrisk pumpe!

Vi har flasket mye og pumpet mye. Det vi har funnet som beste løsning er dr.brown innmat (kjøp flaskene) og smokkene til de 3-pakkene de har på boots appotek. (Slow flow). Dr. brown gir mindre luft i magen og kan brukes direkte på flaskene du pumper i. Greit å ha smukker som ikke renner altfor fort slik at du ikke "drukner" ungen og at flaske blir så behagelig at den foretrekker den fremfor puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...