Gå til innhold

bruker dere privat bil i jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gjort det, men nå har det kommet frem at kommunen ikke har noen forsikringsordning som omhandler det. Dvs at hvis brukere ødelegger bilen/inventar i bilen må vi koste det selv. Vi er redde for at våre forsikringselskap vil kreve regress dersom noe skjer. I tillegg har vi ekstra slitasje og verditap som følge av hardhendt bruk. Hvordan har dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før gubben fikk firmabil brukte han egen bil i jobb og fikk kmgodtgjørelse. Men da var det kun han som brukte den og ikke noen av kollegene - det hadde han aldri gjort for egen (forsikrings-)regning.

Skrevet

vi får også kmgodtgjørelse, men den dekker jo knapt drivstoff. ..

Skrevet

Ja. Jeg bruker min bil i jobb og får km godtgjørelse. Dårlig ordning egentlig, men sånn er det... Bilen brukes ikke så hardt da! Jeg ødelegger den ikke, men slitt blir den jo. Alternativet er dog værre! Kolektivt her er ikke et alternativ egentlig

Skrevet

Og hva skjer om du nekter å bruke egen bil? I og med at du jobber i kommunen vil jeg tro du neppe har så bra lønn at den risken er grei å ta?

Skrevet

Problemet er egentlig ikke at jeg bruker den selv for å kjøre fra A til B, men at brukerene også er med. De kan være hardhendte, klønete eller uheldige. Tunge og litt inkontinente, ha dårlig kroppslukt og bli bilsyke.

Skrevet

Hehe, du har definitivt et poeng, men bare snuser lit rundt for å høre om det er jeg som er prippen og "fin på det" eller om kommunen forventer vel mye av oss. Tenker også å høre med forbundet om de faktisk har anledning til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...