Gå til innhold

Vellykket vending ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

37+2 i dag. Møtte på føden kl 08, fastande. Sambo oxo var med. Snakka litt med JM om korleis alt skulle foregå og at prosessen kunne kjennest veldig ubehageleg. Fekk venflon med bricanyldrypp (for å hemme sammentrekningar) og fekk beskjed om at eg kunne få hjertebank og skjelvingar som bivirkning. Laben tok prøver og det blei tatt UL for å bekrefte fortsatt seteleie. Låg med drypp ca 45 min og kjente aldri noko til bivirkningane, følte meg heilt fin. Var oxo kopla til CTG for å overvåke ungen.

Gynekologen kom og tok UL for å finne eksakt leie slik at han visste kva veg han skulle snu (høgre eller venstre). Snakka litt om at det var ca 50% sjanse for at han ville lykkast. Og dersom ikkje ville det bli planlagt KS. Han ville prøve, men sa at han ikkje kom til å prøve lenge eller fleire gonger.

Så trykte han hardt på magen og førte ungen rundt frå seteleie til hodeleie! Sjølve snuinga varte ca 20 sek og gjorde ikkje vondt i det heile tatt!!! ;o) Deretter låg eg til observasjon med CTG i ca to timar før eg fikk reise heim!

Utrulig letta over at alt gjekk over all forventning! Så får vi berre håpe at gullongen blir liggandes... hehe! Så til alle som gruar seg! Det gjekk i alle fall utruleg greit i mitt tilfelle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj så bra:)

tenker du er lettet nå..ja håper han blir der da;)

Skrevet

redorkide.... Jo takkar for det ;o) Gynekologen gav meg ikkje alternativet setefødsel pga lokalsjukehuset ikkje har kompetanse og beredskap nok på området! I tillegg førstegangsfødande! Har fulgt innlegga dine og synes du imponerar ;o) Beviser kor Utrulig viktig at en får god oppfølging med helsepersonell! Uansett kva som skjer er vi i trygge hender. Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

nåååh takk for d..kjennte jeg rødmet nå altså hehe

jeg vet vel ikke hva jeg begir meg utpå tror jeg hehe..joda..tror jeg har d under kontroll nå..

dette med epiduralen har fått meg litt til å slappe av..tenker som så at:

jeg har ikke hatt noe smertegreier med de to andre ,i form av medikamenter..så da kan vel ikke denne fødselen bli verre MED epidural?

hehe d er hvertfall den tanken jeg må holde på..

ja vi er i trygge hender..å takk å pris..å jeg håper så indelig at gutten min ikke får plager med denne fødslen..med hofteproblemer eller oksygen mangel..

å nå kan du nyte resten av svskapet med en baby som ligger rett vei:)d sparer deg for mye bekymring og tanker..kjekt d:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...