Gå til innhold

Handle mani på faktura hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg henvende meg ,jeg klarer ikke å gå forbi en kles butikk med salg ,handler uten å prøve klæra,og dem ligger i skapet.

Og handle på nettet innpulsivt ,jeg får varen ,og faktura vedlagt ,bruker nesten ikke klea andre blir aldri prøvd engang .Regningene hoper seg opp + masse innkasso.Jeg vil ut av det ,men vet ikke hvem jeg skal prate med ,eller kontakte .NOEN SOM VET????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bestille en time hos legen din, og si hva problemet er. Han kan henvise deg videre til psykolog. Du har jo et problem. Kanskje er handlemanien et symptom på noe annet du sliter med. En depresjon eller lignende. Og at shoppingen demper en slags uro inni deg. Desverre får du jo svi for det etterpå når regningene skal betales.

Du får begynne å forsøke å ikke handle på nettet impulsivt. Gi deg selv en regel om at du ikke får handle noe ved første øyekast. At du gir deg selv et par dager å tenke på, om du virkelig trenger og ønsker deg det du får så lyst til å kjøpe. Det samme gjelder butikker. Du får heller gå tilbake dit, og ikke handle noe før du har tenkt over det.

Si fra til folk rundt deg, at du sliter med dette. Har du samboer, venner osv så kan de hjelpe med å si at du ikke skal handle tingene, at den trangen er et resultat av manien din.

Legg ut de klærne du ikke har brukt på finn.no f.eks. Så kan du kanskje få litt penger for dem, og få betalt tilbake. Evt. returner varer du har bestilt og kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...