* vannmamma * Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Hvor lenge kjente dere ømhet etter keisersnitt? I dag er det 5 uker siden jeg tok ks. Har blitt fortalt og lest at man skal være forsiktig 4-6 uker etc. Ikke alltid like lett å få til... Jeg har ikke direkte vondt lenger, men kjenner det godt når jeg har vært litt fysisk. En 20-minutters trilletur i går ga en "fornyet" hevelse på oppsiden av arret. Kjedelig, men man får være tålmodig... Hvor lang tid tok det før dere ikke kjente "noe" lenger?
Oslo-71 modell Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Utrolig hvor fort en glemmer,men jeg synes å huske at etter 6 uker kjente jeg ikke mer. Jeg fikk også hevelser et par ganger hvis jeg brukte magen mye. Var vanskelig å ikke bruke magemusklene gitt:-)
* vannmamma * Skrevet 30. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2008 Takk for svar - får krysse fingre... :-) I går kveld oppdaget jeg for sikkerhets skyld noe som kunne minne om to blod- og pussfylte blemmer langs arret. De begynte å tømme seg i morges. Snakket med en jordmor i stad som sa at det kanskje kunne være gamle blodansamlinger i operasjonssåret som kroppen nå vil kvitte seg med. Fikk beskjed om å følge med på almenntilstanden for å kunne oppdage en evt infeksjon. Føler meg bra, men det er kanskje ikke rart jeg synes jeg har hatt mer vondt de siste dagene når det er ting som har ligget som press og vil ut av kroppen... :-)
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Tvillingene mine er straks 7mnd og jeg er fremdeles nummen rundt arret, og det blir tidvis ubegagelig om bukse ligger "feil", ungene står i fanget for nære arret..... Til meg sa legen at det kunne ta laaaaaaaaaaaaaaaaang tid for det ble bra, og hun kunne heller ikke garantere at det ble 100% det med nummenheten.
moden mamma Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg tror vi må snakkes i morgen Jeg har også problemer med det arret.. har hatt sånne blemmer og hatt en blødning i magen visst.. har en blodutredelse enda v arret... ømt og rart der det også.. lilla strek...
Solemio + 2 i magen Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Det er nå 12 uker siden mitt keisersnitt, og arret mitt sluttet å gjøre vondt for lenge siden. Er litt "nummen", det varer nok en god stund ennå, ihvertfall varte det omtrent et år etter mitt forrige keisersnitt. Ellers kun litt øm hvis jeg feks lener meg mot kjøkkenbenken slik at jeg får direkte press mot arret. Er nok veldig individuelt det der, bortsett fra de første to -tre ukene har jeg ikke måttet ta noe hensyn til KS, heller ikke når det gjelder løfting. Håper du blir bedre snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå