skorpionfruen Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Hei. Leste innlegget ditt om rottweiler og tenkte å ta en liten samtale med deg her. Jeg er så enig i det du skriver. jeg har selv hatt rottweiler i 10 år og kjenner de fleste innenfor miljøet iogmed at jeg har konkurrert og stillt ut mine hunder. For det første, en hund er alltid en hund uansett og de skal behandles med respekt. Når det kommer til rottweileren så er det en vakthund. Hunder som har dette gemyttet i seg trenger dobbelt så mye sosialisering som andre hunder. Og nei rottisen har ikke mer mot enn andre hunder, men noen individer har MYE mot. De som ikke har det er de som ofte havner i statistikken, nettopp fordi at vakt kobinert med dårlig mot ofte kan resulterer i å bruke tenner. Man kan aldri si at en rottweiler er en familiehund, ingen hunder har famileanlegg, men det kommer an på hvor store kroppssoner hunden har og hvor sosialosert den er blitt og igjen har fått oppleve fremmende som hyggelig. Nei jeg er rottweiler elsker og du får ikke meg på nakken, for denne rasen skal ha oppdragelse og rette eiere. Den massive kjeven på disse hundene skal man ikke spøke med. Men heldigvis er rottisen ofte en meget stabil hund
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Det var godt å høre at jeg ikke får gjennomgå for det jeg skrev:) Og greit å høre at du som selv har Rottweiler, er enig i at det fins mange der ute som ikke burde hatt det, og at de gjør at Rottweileren får det dårlige ryktet som den har. Den kan være en stabil hund, men mange er det ikke, og det hadde vært fantastisk om de seriøse oppdretterne klarte å redde rasen, men dessverre så er det nok overskudd av useriøse oppdrettere, som er på vei til å ødelegge en rase som kunne ha hatt et langt bedre rykte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå