Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere har pannekaker til middag: hva har dere på? Har dere noe ved siden av?

Vi pleier å ha blåbærsyltetøy og bacon til. Når guttene blir større må vi nok begynne å ha suppe til forrett, ellers må vi vel steke pannekaker i timesvis for at alle skal bli mette nok. Ser for meg to lange glupske tweens som eter oss ut av huset!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreløpig har vi bare syltetøy til. Vi liker både blåbær og bringebær. Ikke bacon, siden ingen av oss er glad i svin.

Jeg er vokst opp med grønnsakssuppe og pannekaker hver bidige lørdag, så jeg må nok snart innføre den tradisjonen her hjemme. Det er jo så godt. Men det er såååå kjedelig å steke pannekaker... Står gjerne med tre panner, jeg, og steker for harde livet. Unga bøtter jo innpå, så jeg gruer meg til de blir større og får plass til flere.

En kamerat av meg er en av fem gutter, og da de spiste pannekaker, spiste de på skift mens mammaen stekte. Rekorden til en av dem er 16 pannekaker!! Stakkars mor...

Skrevet

Vi har pannekaker og ertersuppe med pølsebiter i. På pannekaka har vi blåbærsyltetøy eller sukker. Har også prøvd med lønnesirup på. Det er godt.

Pappaen her i huset steker mens vi spiser.

Selv er jeg oppvokst med at alle pannekakene stekes ferdig og legges oppå hverandre på et fat, og alle kan spise samtidig.

Skrevet

foreløpig spiser vi kun pannekaker med blåbær, jordbær eller sukker, noenganger har vi bacon....

Da jeg var lita hadde vi tomatsuppe med kokt egg oppi, ved siden av.

Er også fant medat alle pannekakene stekes ferdig å lagt oppå hverandre, så vi spiser samtidlig.....

Skrevet

Pannekaker med smør og sukker på...og stekt bacon til :P

Skrevet

Vi har noen ganger kjøttdeig i spagettisaus og ost inni og varmer dem i microen til osten smelter.

Eller så har vi sukker, syltetøy og/eller ost på.

Jeg er en fan av pannekaker med smør, bringebær syltetøy og brunost. Det er supergodt!!

Er også vandt med at vi steiker alle pannekakene ferdige og setter oss

ned og spiser sammen.

Skrevet

Noen ganger bacom og lønne sirup. Men mesteparten blåbær syltetøy og sukker.. Men prøvde ut noe nytt idag, kan jo være et lite tips.. Bruk litt grovere mel i pannekakene - da metter dem fortere. Slipper å steike så mange, og du er lengre mett.. Gjorde dette idag, ingen i familien som merket noen forskjell..

Skrevet

Vi har alltid suppe før vi spiser pannekaker. Det beste vi vet på/i pannekaker er blåbær, men ikke syltetøy. Fersk blåbær (eller frosset u/sukker) støs på pannekaka når den er stekt på en side. Når den er feridig brettes pannekaka i 2 og legges i ildfast form. Så gjøres likt med resten av pannekakene (legges lag på lag i forma). Når den skal spises skjæres det stykker som av en kake. Strø på litt sukker -- og nam! Det smaker mye friskere enn med syltetøy.

Skrevet

vi har pannekaker og tomatsuppe med makaroni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...