Gå til innhold

Vena cava-syndromet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det.

Skrevet

Har ingen mulighet til å ligge på ryggen pga det. Blir svimmel, kvalm, kaldsvetter og rett og slett uvel. Har også fått det et par ganger uten at jeg lå på ryggen. Veldig ubehagelig!!

Skrevet

Gjør du noe for at ting skal bli bedre? Fått noe råd? Jeg vet ikke om jeg har det, men er sykmeldt pga svimmelhet, og ligger stort sett, på siden ja...Og da blir det mange tanker, i dag begynte jeg å tenke på at ungen får dårligere oksygentilførsel, og dårlg oksygentilførsel kan jo føre til hjerneskade... Blir så mange tanker når en ikke makter stort annet enn å kjøre sofa :(

Skrevet

Både lege og jordmødrene jeg har vært til sier at det er ingenting å gjøre noe med. I noen tilfeller så kan det gå over og i andre, så har man det ut svangerskapet.

Jeg er også sykemeldt nå pga det, men tror ikke jeg er så ille som deg, stakkars :( Det går bra for meg så lenge jeg ikke står rett opp og ned eller sitter rett opp og ned. Gå turer osv er ikke noe problem, men blir jeg svimmel og dårlig må jeg legge meg ned med en gang...

Jeg har fått beskjed om og unngå å sove på ryggen og høyre side. Ryggen er umulig å sove på uansett, får samme opplevele som 82glad.

Skjønner godt at ekle tanker kommer krypende når man har litt for mye tid til å tenke ;) Men, hadde vena cava vært et seriøst problem som kunne gi bebisene våre hjerneskade så hadde de nok gjort noe drastisk - som å sette fødselen i gang eller lagt oss inn til observasjon på sykehuset.

Tror det er aller verst for oss selv!

Skrevet

Du har nok rett i dette, ble bare litt negative tanker i dag. HAr sendt mail til legen min da, og spurt, men ikke fått noe svar enda :) Så for meg igangsetting og greier her jeg også en stund i dag, men satser på at alt skjer naturlig, og håper at formen blir litt bedre :)

Skrevet

Jepp, jeg har det også, og har faktisk hatt det en stund..., men tatt seg opp igjen nå på slutten av svangerskapet.

Nå er alt vondt. Kjenner jeg får pusteproblemer/kvelningsfornemmelser, blir kvalm og svimmel hvis jeg sitter og ligger på siden også ( i tillegg il rygg selvsagt), så nå vil jeg gjerne få han ut snart. Eneste som hjelper på meg er å stå. Også må jeg bytte fra venstre til høyre side nesten hele tiden om natta...

Jeg også bekymret meg for den lille i magen, men de blir visst ikke påvirket av dette i det hele tatt. Etter det jeg forstår så er det bare ubehagelig for mor......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...