Gå til innhold

Dere som begynte med grøt ved 4 mnd... (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen til det? Er så usikker på om det er grøttid... Gutten blir 4 mnd til uka. Har fått en flaske MME til kvelden den siste mnd. Virker ikke misfornøyd, skriker sjelden, men er våken annen hver time på natta for pupp. Sovner greit igjen. Slik har han egentlig vært hele tiden. (Hatt kun to netter der han har sovet 4 timer sammenhengende siden fødsel) På dagen spiser han vel en 4-5 ganger tenker jeg. Virker ikke sånn voldsomt sulten syns jeg, gjør seg ferdig på ca 5 min stort sett. Går da ca 3 timer til neste måltid. Føler at jeg kanskje har litt lite melk, men han virker jo fornøyd sånn sett. Legger greit på seg, men ikke sånn voldsomt, ca 150 g i uka mellom 6 uker og 3 mnd. Sakl til Mallorca den 13. sept en uke, og tenkte egentlig og kun amme (+ en flaske m MME) til vi hadde vært der, men d er jo ikke så stress med litt grøt i tillegg da. Så hva tenker dere, grøttid? Har jo et håp om mere nattesøvn da. (Ja, jeg kan snakke med helsesøster, men huner egentlig ikke så veldig fornuftig syns jeg, så spør erfarne modre her også:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg helt klart begynt med grøt. Den enkle grunn til det er at det da blir mere nattesøvn(mest sannsynlig ). Du må jo være ganske sliten når han spiser så ofte??

Mitt første barn sov 12 timer fra hun la seg når vi var oppe i en posjon grøt. Begynte når hun var 4 mnd.

Lykke til uansett hva du velger.

Skrevet

Ja, blir så klart sliten, men det går på et vis også. Han er verdens blideste og roligste på dagtid, så sliter meg på ingen måte ut da. Forsåvidt rolig på natten også, våkner bare ofte. Tror nok jeg prøver med grøt ja. Takk for svar :-)

Skrevet

Akkurat slik var Oda også Hellinor. Jeg bet tenna sammen fram til en uke før hun ble 5mnd, da begynte jeg med grøt. Etter 1 1/2 uke så har hun sovet stort sett hele natten, våknet max 2 ganger:) Men anbefaler å ha det i bakhodet at han ikke nødvendigvis vil sove bedre, er ikke alle det fungerer til.

Skrevet

Er klar over det. Kommer til å begynne uansett når vi har vært på tur, da er han 4 1/2 mnd da. Valgets kval hehe... Liker ikke å gjøre ting uten at det er nøye overveid :-)

Skrevet

Jenta mi var nett blitt 4 mnd, og våknet mange ganger på natta, så da fikk jeg ett tips om å ta to skjeer med grøt i melken(husk større tupp) før hun la seg og da begynte hun å bare å våkne en gang for natten.. Så etter 3-4 uker begynte jeg med å gi henne grøt på vanlig måte.

Skrevet

hehe, slik er jeg også. gikk å tenkte på det fra hun var 3 mnd, for allerede da begynte mamma og alle tantene mine osv (den forrige generasjonen av mammaer) å "mase" om at jeg måtte begynne med velling, så vi fikk sove mer. Men som jeg sa, jeg er vant til denne døgnrytmen nå - jeg vet ikke bedre:) I tillegg var det veldig greit å gå uten å tenke på grøt osv i sommer da vi reiste en god del!

Da hun var 4 1/2 mnd ble hun ekstremt nyskjerrig på alt av mat. Bare vi hadde noe på bordet ville hun helst ha av det. Så jeg begynte da med litt prøvesmaking av sviskemos osv. Det falt i smak:) Etter det ble det grøt i takt med at vi skulle ha henne til å sove i egen seng.

Skrevet

Ga litt grøt jeg:) Ammet først, så tynn maisgrøt med mm:) Han likte det godt, slurpet det i seg og smilte. Fikk i seg det meste også tror jeg :-)

Skrevet

Vi begynte med grøt fordi gullet var så tynn og fikk kun mme. Han sov dårlig på natta, men etter ca 1,5mnd ble det bedre.. oppe en gang nå..

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok begynt med grøt eller velling.. Vi begynte med å gi velling, det likte han veldig godt :D

Skrevet

Det kan være grøttid... Vi begynte med grøt når gutten vår var 4mnd fordi han la på seg lite. Innføring av grøt og ellers fast føde generelt har ikke ført til at gutten vår sover bedre på natten... Dessverre!!!!

Ligger han forresten på samme rom som deg? Det hjalp nemlig veldig på gutten vår når han ble flyttet over på eget rom(3mnd). Lukten av deg kan nemlig føre til at han våkner oftere. Vi gikk iallefall ned fra 4-6 oppvåkninger til 2-3 på den måten.

Skrevet

Jeg begynte med grøt til Johanne når hun var 3,5 mnd. Hun hadde da sovet natten over en lang stund, ca 22.00 til 07.30. Plutselig begynte hun å våkne tidligere og tidligere, til slutt ble det i 4-5 tiden om natten.

Da fikk hun grøt :) Nå er hun straks 4 mnd,og sover fra 20.00 til 08.00 etter en porsjon med grøt og en halv "porsjon" melk etterpå.

Altså ca 1 dl grøt (blir jo en del gris,så alt det går jo ikke ned da) og ca 70-80 ml melk etterpå.

Helsesøster syns det var mye mat,men hun er perfekt tung i forhold til lengden sin, sier samme helsesøster,så da fortsetter vi med dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...