Gå til innhold

Dere som begynte med grøt ved 4 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen til det? Er så usikker på om det er grøttid... Gutten blir 4 mnd til uka. Har fått en flaske MME til kvelden den siste mnd. Virker ikke misfornøyd, skriker sjelden, men er våken annen hver time på natta for pupp. Sovner greit igjen. Slik har han egentlig vært hele tiden. (Hatt kun to netter der han har sovet 4 timer sammenhengende siden fødsel) På dagen spiser han vel en 4-5 ganger tenker jeg. Virker ikke sånn voldsomt sulten syns jeg, gjør seg ferdig på ca 5 min stort sett. Går da ca 3 timer til neste måltid. Føler at jeg kanskje har litt lite melk, men han virker jo fornøyd sånn sett. Legger greit på seg, men ikke sånn voldsomt, ca 150 g i uka mellom 6 uker og 3 mnd. Sakl til Mallorca den 13. sept en uke, og tenkte egentlig og kun amme (+ en flaske m MME) til vi hadde vært der, men d er jo ikke så stress med litt grøt i tillegg da. Så hva tenker dere, grøttid? Har jo et håp om mere nattesøvn da. (Ja, jeg kan snakke med helsesøster, men huner egentlig ikke så veldig fornuftig syns jeg, så spør erfarne modre her også:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare prøve grøt ved 4mnd alder..og etter der var det gjort liksom..lillemor var helt forstyrt etter grøten:) men var like forstyrt etter pupp enda likevel.. hs er ikke alltid så fornuftige:P jeg ville prøvd grøt om DU ønsker det selv:)

Skrevet

Mini var 4 mnd når vi begynte og det var fordi han kun hadde lagt på seg 50g på nesten 5 uker til tross for at han fikk pupp ca annenhver time døgnet rundt. Han var også sutrete (forstålig nok, han var nok sulten!). Samme med eldstemann, men mellomste la fint på seg og ble fullammet til han var 6 mnd.

Min eldste og minste barn har antagelig uvanlig høy forbrenning har jeg kommet frem til. Begge spiser utrolig mye mat og er likevel slanke. Mini er helt gjennomsnittelig høy og tung, men spiser ca 3 ganger så mye som de andre barna på hans alder i barnehagen, så det sier jo sitt...

Skrevet

Jeg synes forresten ikke det høres ut som om babyen din trenger grøt enda siden han spiser så sjeldent og virker mett og fornøyd.

Skrevet

Men jeg ammer jo i alle fall 10 ganger i døgnet da, siden han våkner i alle fall annehver time på natten. Kan jo bytte ut den MME med grøt kanskje.... Helsesøster sier at det er greit å begynne ved 4 mnd, det er opp til hver enkelt. Tar gjerne i mot flere erfaringer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...