Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jeg liker å bruke foreldre mine men også sviger foreldre siden alle de er gratis. Har også en venninne som sitter gratis men liker ikke mase for masse på henne. Så har jeg to ungdommer jeg spør, men blir så sjelden at ikke alltid barna syntes det er like gøy..
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Nå bor både svigers og mine foreldre et stykke unna, så hvis vi skal ha barnvakt må det planlegges - enten kjøre sønnen til svigers som bor 10 mil unna. Eller plalegge i god tid slik at mine foreldre, eller mine besteforeldre kommer 40 mil oppover å passe sønnen. Så det er ikke så veldig ofte vi er barnevakt for å si det sånn.
blond Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Vi har "kjøpt" barnevakt ca 1-2 ganger i måneden. Hun er veldig populær!
Trollkatt Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Vi bruker svigers som regel, men det er ikke ofte de kan, siden de reiser bort nesten hver helg. Moren min er alene (enke), så vi vil ikke spørre henne for ofte om hun vil ha begge. Det er jo temmelig slitsomt. Savner veldig å ha en barnevakt. Vi får nesten aldri gjort noe sammen. Men tør ikke klage heller, for da får vi bare "sånn er det å ha barn" slengt i trynet.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Mamma har hatt ungene av og til, ikke så ofte, 1 gang har ungene overnattet hos en venninne som selv har barn. Forige helg var vi i bryllup på andre kanten av landet, da var eldste hos pappaen sin(han har han omtrent bare 1 langhelg i året) og lillemor var hos tanta si(samboers søster) De bor bare 1 times kjøring fra hverandre. Men på samme kant av landet som vi var i bryllup. Ellers så har mine brødre sittet barnevakt 2-3 ganger.
Sånn kan det gå Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Her hos oss er det de store som passer de små når det trengs.
~~DoraDora~~ Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Foreldrene mine og svigerforeldrene. Enten har de de på overnatting, eller så sitter de barnevakt her hos oss:) ....som noen nevner her, er det gratis, og så er det jo ingen barnevakter en kan stole mer på enn de:)
piano♫ Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Foreldrene mine eller søstra til mannen min (hun er ungdomsskoleelev). Ellers er det en av frynsegodene vi har som lærere: Vi kjenner elevene og har muligheten til å spørre noen om å hjelpe oss et par timer.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 har ingen barnevakt jeg, men hender at barna er hos faren sin..
SusieQ Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 Vi har ei venninne med egne barn som hjelper oss en skjelden gang og i tillegg tanta til ungene når det er noe vi må.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Sjelden vi har barnevakt, men det blir foreldrene mine når vi trenger, og de blir like glade hver gang! Foreldrene til mannen min bor laaangt unna!
metaMORfose Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 Vi bruker mine foreldre, svigers, mannens søsken m/familier og min bror m/familie. Så har vi jo mulighet til avlastning fordi de er fosterbarn, men føler ikke at det er nødvendig. Liker bedre at de har det stabilt. I familiene på begge sider er de likeverdige med sine fettere og kusiner, og kaller våre foreldre "besteforeldrenavn", beste og mormor, farmor og farfar. Og tanter og onkler er tanter og onkler. Enkelt og greit.
NoDoubt Skrevet 30. august 2008 #13 Skrevet 30. august 2008 Vi bruker mest søstera til gubben og mine foreldre. Men det er veldig sjelden vi har barnevakt nettopp fordi jeg hater å spør familie. Min drøm er å ha en ungdom vi kan bruke. Og jeg hadde betalt med glede bare for å slippe å spørre famile. Jeg syns det er smålig å bruke familie som barnepassere for å spare penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå