2 gutter og 1 jente Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 var nettopp til jordmor nå og ble målt til 98/62 rett etter at jeg hadde løpt...(var enda tungpusta heheheh) hus sa at dette var lavt og at det forklarte svimmelheten og trettheten jeg hele tiden føler. jeg ligger normalt på rundt 120/60 (hadde samme trykket hele forrige svangerskap) så dette er da ikke så mye lavere...? er det det? regnes dette som lavt? er det noe jeg burde/kan gjøre for å få det opp isåfall? Er jo ubehagelig den varme svimle følelsen jeg konstant har...men hadde nok ikke tenkt så mye på annet enn at det er ekkelt...nå lurer jeg på om dette påvirker babyen? kan det være skadelig på noen måte? jeg er 33 uker på vei i dag.
*Super*Mamman* Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Det er litt lavt, men ikke mye. Det er ikke farlig, men kan være veldig ubehagelig. For å få det opp kan du drikke masse vann.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 lavt blodtrykk er normalt når man er gravid, fordi blodårene utvider seg litt.. det finnes ikke skadelig for barnet, er kun litt ubehagelig for deg. Jeg har hatt trykk helt nede i 77/45 uten at noen har reagert særlig på det. Normaltrykk hos meg er 118/68 men nå ligger jeg jevnt over på 90/50 med untak av den som var enda lavere. Det er ikke så mye du kan gjøre egentlig. Lytt til kroppen din, ta det med ro når den ber deg om det. og drikk mye vann, fordi det øker væskemengden i kroppen- dvs også i blodårene, og trykket vil stige litt jeg drikker nå 3 liter vann daglig, og har fått opp trykket til 110/60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå