Gå til innhold

mindre liv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

heisann.

jeg er i uke 34 nå , å synes det er mindre aktivitet i magen enn tidligere. Noen som vet om det skal være sånn? Kan det begynne å bli litt trangt kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær nøye med å kjenne godt etter, ikke vær redd for å fremstå som hysterisk dersom du blir urolig nok til å oppsøke lege. Mest sannsynlig er det jo bare bebissen som har mindre plass, men jeg har en venninne som plutselig ca 8-10 uker før fødsel opplevde at hun kjente lite liv kombinert med at hun følte at magen ble litt mindre, liksom og nå etter fødsel fikk hun vite at babyen sannsynligvis hadde for lite oksygen den siste tiden...! Jeg fikk en støkk selv fordi jeg vet at jeg alltid prøver å bagatellisere og hadde det vært meg (før jeg hørte om dette) så hadde jeg aldri oppsøkt lege for det. Dette kan jo få enhver fjerdegangs fødende ( les: meg) til å bli like usikker som en var første gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli trangt, ja. MEN, mindre plass betyr IKKE mindre liv!!! Det betyr mindre store bevegelser (f.eks. spark), men mengden av bevegelsene burde ikke gå ned. Signerer anonym over med det at mindre bevegelser kan bety at barnet ikke får nok oksygen eller at noe annet ikke er som det skal være. Viktig å få sjekket det ut hvis du mener det er mindre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det! Ring føden å spør. De hjelper deg å vurdere. Så bestemmer de om det er lurt å ta deg inn å sjekke med UL om alt er ok. De vil ta deg alvorlig. Det er tross alt bare vi gravide som kan kjenne dersom det er noe anderledes med babyene våre, og jeg ville heller sjekket ti ganger unødvendig, enn å få vite for sent at jeg burde gjort noe. Jeg teller spark/bevegelser hver dag til omtrent samme tid, og tar tiden. Slik ser jeg det fort dersom det er store forandringer. se: http://www.telltrivselen.no/pics/220x305%20TT%20folderFIN%20-%202005.pdf

 

Og det stemmer at babyen får mindre plass slik at bevegelsene blir "tregere", men det skal ikke bli færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...