Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Vi får helt nytt bad, det eneste som blir igjen av det gamle er taket, og det skal skures og males.. Ellers river vi vegger, lister og gulv. Skal ha nytt vindu og ny dør også. Gleder meg som et lite barn. Men nå må vi klare oss ett par uker ca uten vask på badet, uten dusj, og noen dager må vi flytte ut mens vi får nytt toalett. Er litt slitsomt også å ha bare ett do i huset. Men alt går jo.. Skal gå til foreldre og dusje to tre ganger i uka. Pusse tennene får vi gjøre på kjøkkenet. Og så skal jeg handle inn en del håndsprit og desinfeksjons sprit til å vaske med rundtom.. Siden vi ikke får vasket oss skikkelig på badet.. Noen som har gjort noe lignende som har noen gode råd??
Trollkatt Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Har ikke gjort det ennå, så jeg har ingen gode råd, dessverre. Vi skal totalrenovere badet i oktober. Gleder meg sååå mye. Vi har det styggeste badet i landet, garantert! Heldigvis skal svigers på cruise i to uker, så vi skal låne huset deres. Folka skal bruke tre uker på badet, så vi hadde egentlig tenkt å ta den siste uka på hytta på fjellet, men det er litt nærme termin, så vi vet ikke om vi tør ennå... Men jeg har ikke født før termin før, så jeg vil tro det er trygt. Er litt oppgitt, da. De skulle egentlig vært i gang med badet nå, men de ble forsinket, så de kan ikke begynne før 1. oktober Men da skal de til gjengjeld bruke en uke mindre på å få det ferdig. I tillegg skal vi sette inn do på vaskerommet, og ny vaskekum + blandebatteri/spring der inne. Så det går an å bo her hvis vi vil. Men hadde vært deilig å slippe. De kommer jo sikkert veldig tidlig om morgenen...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Vi gjør det meste selv da, så vi slipper og få folk så tidlig på morgenen.. Vi (les:mannen min) river alt selv, bygger ny do selv, skal male tak selv. Skifte vindu og dør selv. Og sette opp veggene selv. Det vi skal ha hjelp til er rørlegger arbeid, elektriker og flise legging av bad. Ja også støpe nytt gulv og legge inn varmekabler.. Ja vi bestemte oss i en fart nå å gjøre det før termin. Er i uke 32, så vi har jo noen uker på oss enda. Men ukene går fort. Hadde tenkt å sette opp ett bad nede i kjelleren først, men fant ut at vi ville gjøre dette selv om det ble litt slitsomt når det sto på..
Trollkatt Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Vi skal også rive selv, det vi kan. Og male taket og skifte døra. Har ikke vindu (irriterer meg noe voldsomt, men sånn er disse husene bygd). Ellers må alt gjøres fra bunnen av her, så vi tør ikke å gjøre noe selv. Gulvet må støpes for å få lagt varmekabler, også skal vi få innmurt badekar (håper jeg ikke føder før det er ferdig. Har drømt om å ha badekar hjemme når riene begynner.) Jeg er 31+0 i dag, så vi ligger an ganske likt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå