dumme mamma Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 hvordan fungerer det? Er det full narkose slik at dere ikke får se babyen før lenge etter fødselen? Har hatt en vanlig fødsel, men skal snart på kontroll for å se om de må ta keisersnitt denne gangen, kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til en fødsel til, men har ikke lyst til å ta keisersnitt, blir liksom ikke det samme tror jeg da. Noen med erfaringer som vil dele dem med meg?
Sylteflesk Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Ikke narkose. Fikk spinalbedøvelse, dvs at man er ved full bevissthet og kan bevege armer og overkropp, snakke osv. Fikk et ørlite glimt av babyen rett etter at de tok henne ut, så lå jeg noen timer på oppvåkningen mens bedøvelsen gikk ut, og da fikk jeg holde henne en liten stund før hun måtte på nyfødtintensiv (var prematur). Er du og babyen i form kan dere være sammen allerede fra første dag. Jeg var sengeliggende en dag, og ganske dårlig et par-tre dager til. Jeg hadde problemer med å komme ut av senga de første dagene, var vondt å reise seg opp og å gå ut på do og sånt, men var oppe og gikk fra morgenen etter snittet. Du får så mye smertestillende som du trenger. Etter tre-fire uker var jeg normalt mobil. Mitt tilfelle var nok litt spesielt, fordi jeg var syk ble jeg liggende på obs.posten i steden for barsel i 10 dager etter fødsel, og vesla lå på nyødtintensiv i 14 dager. Men selve snittet var nok ganske som normalt.
pandabjørn Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 jeg hadde full narkose begge gangene pga jeg ikke kunne få spinal eller epedural og jeg var oppe å gikk i dusjen bare 4 timer etter inngrepet var litt vondt å komme ut av senga...jeg fikk smertestillende flere ganger om dagen, men var ikke alltid jeg tok det synes ikke jeg hadde så vondt at jeg trengte det og hvis du kan få spinal eller epedural så går du jo ikke glipp av noe fordet du er jo våken å hører hva som skjer osv...
Tia med 2 ♀ Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 første gangen var katastrofesnitt hvor/fordi både jeg og babyn nesten døde av komplikasjoner. Så da vvar det full narkose. da sov jeg jo i timesvis påoppvåkninga. denne gangen fikk jeg derfor planlagt. jeg fikk selv velge mellom spinal eller full narkose. Tok spinal, da får pappan eller en annen du vil ha med ære med under ks. Fikk babyn på brystet i noen sekkunder før jordmor tok ho med ut å fikk dekka ho til med lue og et tykt teppe for varme og så fikk jeg ha ho på brystet mens de sydde. Hadde ho hos meg i karnsje 5 minuter karnsje lengre før jeg sa at de kunne gå å vaske og veie. da tok jordmor og mannen min babyn med seg og de kom ned til meg på oppvåkninga bare 10 min etter at jeg kom dit. Og jeg fikk ha babyn hos meg den neste timen eller så, så gikk mannen min opp til barsel med babyn når de skulle stelle meg klar for å bli hentet til barsel. og etter stell ble jeg sendt opp. Men jeg hadde ingen komplikasjoner denne gangen da. og var veldig frisk og rask med en gang. Komplikasjoner kan jo oppstå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå