Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jadda, enda ett bhg innlegg. Jeg kom for å hente jentungen forleden dag i bhg. Da var hun klissvåt i håret, og vann hadde runnet nedover på innsiden av regnjakken og genseren. Da sier hun ungjenta som jobber der at ungene hadde ståt å leket dusj under ei dryppende takrenne. Okei...... Så i går var ungen syk med feber og det hele Gunn til å reagere eller er dette bare gøy og lek så derfor er det greit?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 ikke det at jeg er no barnehage-ekspert. Men barn er nå en gang barn da:) Litt sykdom må man jo nesten bare regne med, jeg ser det heller som et sunnhetstegn at hun leiker og griser seg ut (mener at det er ektebarne lek med litt gris). Kreativ lek med andre barn er utrolig sundt og jeg syns kanskje det hadde vært litt kjedelig å ta vekk det pga. sykdom (mener selvfølglig ikke dette hvis du er olaget med et barn som har vet veldig svekket imunsystem) eller gris. Ungene blir syke i barnehage uansett, noe vi også burde være gla for med tanke på at det er et lite imunforsvar som skal utvikle seg.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Med mindre de fortsatt holdt på med leken ville jeg spurt hvorfor de ikke skiftet på dem når de kom inn. Regner med dere har skiftetøy i barnehagen. Greit at de leker og har det gøy, men de må jo få på tørt når leken er ferdig. De kunne jo også håndkletørket håret i alle fall. Men syk kan hun jo ha blitt uansett.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Nei vet du hva! Ja, det var en lek, men nå vet ikke alltid unger sitt eget beste og det er derfor vi har foreldre og andre voksne tillitspersoner som skal passe på dem. Jeg ville blitt sur!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Det der hadde irritert meg til de grader,hadde nok sagt ifra om hva jeg syntes om det. Hadde en episode selv for noen år siden da poden min var 1,5 år og som var gjennomvåt til skinnet da jeg kom i bhg personalet hadde da satt mitt barn (som da ikke gikk enda) i en søledam og begrunnet det med at barnet mitt skulle få kontakt med vannet må begynne å lure på om den ansatte der var hjernedød. Måtte samme uka til lege med poden for han var så surklete i brystet og måtte da gå på pencilin en uka så da sa jeg takk for meg i den bhg
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Glemte å si at dette var i november måned
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 nei barn veit ikke sine egene beste! Derfor ville jeg foreslå at vi slutter jobb, polstrer inn ungen og ALDRIALDRIALDRI gå ut! Vi voksene er her for å passe på dem, men vi må jo heller ikke at de skal lære. Dette her er jo bare harmløs lek. Jeg er enig med at de burde ha tørket henne litt i håret i hvertfall
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 haha! den dama måtte jo virkelig vært hjernedø. Syns det er kjempe forskjell nå det er snakk om å plassere barnet i en vanndam, enn at kanskje en eldre unger leker med vannet. Pluss at det som skjedde deg var på en heeeeeelt annen årstid:)
monika 3+1 i magen:) Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 sjøl om ungen e i barnehage, betyr ikkje de at voksne ser på kvar enkelt unge 100% av tiden! ungene kan finne på mye rart de, når voksne ikke ser på! de hadde nå bare lekt litt dusj under ei takrenne.. ingen grunn til å tenne på pluggene av den grunn! du hadde hentet ungen forleden dag sa du? det har sikkert ingenting med feberen i går å gjøre det. feber og sjukdom trener ikke komme av at ungen har vært våt.. dessuten..?? ungen din har vel tørre klær i barnehagen? du kunne jo bare skifta klær på ungen? eller var ungen utenfor å lekte da du hentet den? visst ungene var ute å lekte på den tida foreldrene kom å hentet de, har sikkert "barnehagetantene" tenkt at det er ikke så farlig, foreldrene kommer jo kvart øyeblikk! synes ikke folk skal ta sånn på vei for ting som skjer i barnehagen, med tanke på blåveiser, sår våte klær osv.. de får jo det hjemme også! barnehagetantene er ikke noen superdamer som sørger for at ingenting skjer med ungen! de er som oss!
monika 3+1 i magen:) Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 men dette hadde jeg reagert på!!! de setter ikke en unge på 1.5år i en dam for at ungen skal få konakt med vannet!! herregud! du bader å dusjer ungen din hjemme!! så ungen får nåkk kontakt med vann!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 Anonym 12:06. Du blander sammen 2 forskjellige historier Jeg synes det er rart at de ikke tørket henne og skifte de våte klærne. Ja visst skal man ikke bli hysterisk av at barn blir skitne, våte osv, men så innmari laidback trenger man vel ikke være. Kan jo bruke fornuft også. Ville noen av dere likt og gått rundt i vått og kaldt tøy? Nei, når det kommer til ungene så skal man lage friskuser og vikinger av de på bekostning av all fornuft - i følge noen her.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 29. august 2008 #12 Skrevet 29. august 2008 spørs litt hvor lenge siden det var at hun hadde lekt den dusj leken da og hvor lenge og hvor våt og evnt kald hun var?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #13 Skrevet 29. august 2008 Dersom barnet nettopp hadde lekt på denne måten, hadde jeg ikke reagert, nei. De fleste barn er glad i å leke med vann. Men dersom det var lenge siden, og de ikke hadde skiftet på henne, ville jeg nok reagert. Dusjing under takrenner i barnehagen er en populær aktivitet i vår barnehage, kanskje de går i den samme som din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå