Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Var inne på nettbanken. Står et beløp på disponibelt...og et på saldo. Hva er da belløpet jeg jeg skal forholde meg til??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Ok, takk:-) Hvorfor er dissse to belløpene forskjellige egentlig?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 hvis du har kreditt eller liknene(penger på vei ut eller inn av konto) på konton kommer det ofte opp to beløp. Disponibelt er det du kan ta ut og bruke. saldo er faktisk det du har (eller kommer til å få inn veldig snart hvis det er penger på vei inn)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 fordi betalinger kan være registrert på kontoen uten at de har blitt oppdatert av banken. Om du feks bruker 800 på et par bukser og drar kortet i butikken vil beløpet trekkes fra kontoen din og derfor vil du få 800 krone mindre disponibelt, men det vil ikke komme opp på saldoen før dette er oppdatert av banken
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Hm... Saken er at disonibelt beløp er ca. 20 000 (lønn) Men, saldo er noen hundre kroner. Er altså bare banken som somler? Er regning jeg betalte i dag er nemlig trekt og oppdatert.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 kan være banken som somler ja.. men går du inn på nettbanken så ser du det litt bedre der hva som har skjedd. eller du kan ringe å høre med banken:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Hvis disponibelt beløp er 20.000 så er det det du har til rådighet. Det tar ofte et døgn før saldoen er oppdatert, men du kan fint bruke av de 20.000 like vel. Så det er ikke noe problem om det trekkes regninger i dag så lenge det er dekning på kontoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå