Joikaboll@ Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jeg skreiv om flytting her tidligere i uka. Men nå har pappan forandret planer, kort fortalt, dumpet dama og flytter nedover hit slik at det ikke blir skolebytte for guttungen. Og det er jo bra. Pappan har hele uka hvert i tvil og hatt samtaler med rektor og lærer her nede, så nå er resultatet blitt til at han drar med seg camoingvogna og skal ha guttungen boende der hos seg til han finner seg et hus eller leilighet til leie. Jeg veit fortsatt ikke noe, for jeg er ikke informert fra x. Siste jeg hørte nå i stad er at skolen og gutten selv er informert, men jeg har enda ikke hørt noe. Avtalen vår var at gutten skulle flytte til pappan og bytte skole, vi har ikke noe skriftlig enda. Gutten har ADHD og vi opplever at han har problemer med å se konsekvenser. Siden pappan nå forandrer plan, vurderer jeg også sterkt å gjøre det samme. Jeg vil nå at han skal fortsette å bo her og at pappan kan ha vanlig samvær, annenhver helg og en ettermiddag i uka. Den dagen han får seg tak over hode kan jeg tilby han 40% og thats it! Blir han gal av mitt nye forslag vil jeg be han dra saken inn for retten. Er jeg helt idiot om jeg gjør det slik? Trenger mange synspunkter raskt. Det er sikkert masse jeg har glemt å skrive, men om det er noe dere lurer på før dere kan si deres mening så spør :-)
MammaMia123 Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Jeg har ikke fått med meg ditt tidligere innlegg i uka tror jeg.. Hvorfor skal han flytte til pappaen? Hvis det har seg sånn at de skal bo i camingvogn, hadde jeg stått på mitt. Adhd barn trenger jo ett stabilt hjem! Synes overhode ikke det er idioti det du gjør. Jeg vil tro det er bedre at sønnen din bor hos deg, som bor på samme plass, enn at han skal bo i en "usikkerhet".. Plutselig skal dem kanskje flytte igjen...
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Jeg syns du takler situasjonen ganske bra her, men vil foreslå at du ved en evt rettssak opptrer litt mer ydmykt enn i dette innlegget, hehe...=P Uansett, gutten har ADHD og bør ha det stabilt. Altså, et sted å bo, og ikke deles nærmere 50/50. Mener jeg da. Ville ikke sagt "jeg tilbyr deg 40%" da det faktisk ikke er du som bestemmer dette, men retten. Lykke til, håper dere kommer frem til en levelig løsning=)
Banshee Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Jeg syns det hørtes fornuftig ut jeg det du skriver.
Joikaboll@ Skrevet 29. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2008 Takker for positive tilbakemeldinger, men jeg tåler å høre sanneheten om noen mener noe annet. Sauen, jeg er nok mer ydmyk i RL enn her inne ;o)
___ Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Hvorfor vil du egentlig endre din plan? Jeg forstår ikke annet enn at du burde være glad for den endringen far nå gjør. De blir boende nærmere deg slik at det vel blir enklere å ha samvær enn du hadde tenkt og gutten slipper å bytte skole. Å bo i en campingvogn er jo ikke idielt, men det er vel bare for en kort overgangsperiode?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 sier gutten din noe om hva han vil?
Joikaboll@ Skrevet 29. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2008 Grunn til at jeg endrer plan er ustabiliteten, dette bli 4. gangen siden mai at han flytter fra dama si (dem er/var forlova og hun har 3 barn fra tidligere) Han har nå dumpa dama til fordel for barna sine, og jeg er jo shittredd for at hun skal klare å lokke han med guttungen oppover etter få uker. X mannen er lett påvirkelig og har frem til juli hatt et alkoholproblem.
___ Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 Da må jeg si jeg ikke forstår hvorfor du godtok at han skulle bo hos far i 1. omgang.
Joikaboll@ Skrevet 29. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2008 Han vil selfølgelig flytte til pappan sin og det er jo derfor jeg i utgangspunktet ga etter, etter 3 år med mas. Hos pappa skal han få det største rommet, han skal få ditt og han skal få datt om han bare flytter til pappa. Det finnes ikke hverken rutiner eller sengetider. Og du må vite at han i alle disse 7 årene har satt unga "opp mot meg om mannen". Til nå har han til dags dato ikke klart å holde avtaler i forbindelse med samvær. Tom. tirsdag denne uka kom han ikke som avtalt. Gutten har som sagt ADHD og ppt testet han i fjor til å ligger på 5-7 år på enkelte områder i forståelse, deriblandt når det gjelder konsekvens.
Ulldott Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 Hvorfor har du godtatt at gutten skal bo fast hos faren hvis han har et akoholproblem og er ustabil?
Joikaboll@ Skrevet 29. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. august 2008 Alkoholproblemet er "borte", hvertfall når han er samboer. Ustabil har han alltid hvert, var mest derfor jeg flyttet fra han. Vi bodde sammen i 8 år og flyttet 17 ganger, Grunnen at jeg har gpdtatt det i 1.omgang er pga alt maset fra han, guttungen, farmor,farfar, tante og onkel. Alle mener gutten ville fått det så mye bedre hos pappan sin, dette har jeg hørt på i 7 år nå. Samtidig har jeg kjempet mot kommunen og skolen i over 2 år for at gutten skal få det han har krav på (assistent) I grunn veldig rart at på mandag var jeg på skolen forå få dem til å melde flytting og på tirsdag, etter 2,5 år får jeg vedtak på at alt jeg har kjempa for er innvilget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå