Gå til innhold

Et noe flaut klesvaskespørsmål........

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken grader koker det? skal vaske kluter og undertøy ;)

hehe.. bra anonymforum finnes :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kluter på 90 og undertøy på 60 grader.

Skrevet

Det koker ikke selv om du vasker på kokvask. Vann koker ved 100 grader, og det er det neppe vaskemaskiner som gjør. Men seriøst, er det første gang du vasker tøy, eller? Vask på 90/ 95 grader er det man kaller kokvask.

Skrevet

Eller begge deler på 90, med unntak av bh-er kanskje.

Skrevet

Og ikke bare kanskje med unntak av BHer. Helt sikkert med unntak av BHer - de fleste skal nemlig håndvaskes!!! Men det går an og jukse litt og ta dem på eks 30 eller 40grader :) I vaskepose selvfølgelig - så ikke maskina blir ødelagt hvis spilene setter seg fast eler noe i den dur..

Skrevet

skulle tro det var første gangen, men er ikke det.. men begynte å tenke på at 60 kanskje ikke var nok for kluter og undertøy..

da har jeg vaska klutene på for lite da :(

jaja.. takk for svar på noe uklokt spørsmål ;P

Skrevet

Oj.... Jeg som vasker undertøy sammens med vanelig tøy på 40 grader... *flau*

Skrevet

Jeg vasker undertøy på 40 grader jeg oftest. Går på 60 grader bare hvis jeg slenger de i sammen med håndlker etc. 95 grader er skjelden brukt her i huset.

Skrevet

Jo bare kanskje. Jeg vasker alle bh-er i vaskemaskina. De med spiler på 40 grader, de uten på 60. Det er jo ikke farlig for bhene:), de blir bare fortere stygge og slitt. Ikke HI jeg altså.

Skrevet

Jeg tror folk vasker klaer veldig forskjellig. Moren min koker håndklaer og undertöy, kokevask 95 grader, altså. Jeg vasker det meste på 40 grader, håndklaer på 60....

Skrevet

Jeg vasker alle vanlige klær på 60 grader ( også de det står 40 % på). Vasker da alt sammen, gensre, sokker og undertøy. Men vasker mørkt og lyst hver for seg...

Ja, noen klær vasker ejg på 40 da ( de aller fineste), men de fleste på 60. De tåler det.

Håndklær vasker jeg annenhver gang på 60 og 95 grader ( vet ikke hvorfor, hehe).. .Sengeklær vasker jeg på 60.

Skrevet

Jeg vasker alle vanlige klær og undertøy på 40 grader. Så vasker jeg kluter, handuker og sengetøy på 60 grader. babykluter og stoffbleier på kokvask. Med de vaskemaskinene som finnes i dag og vaskemidlene vi bruker er det strengt tatt ikke nødvendig med kokvasking lenger. En kan fint vaske på 30 grader også og klærne blir helt rene.

Skrevet

Hiver meg på disse vaskespørsmålene med et spørsmål jeg har lurt på..! Hvordan vasker dere kjøkkenhåndklær, gulvekluter, støvkluter og kluter dere vasker badet med ol?? vasker dere alt i lag, eller noe hver for seg, eller?? Har tenkt på dette noen ganger, hvordan andre gjør det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...