Gå til innhold

Noen med en fin pizzaoppskrift å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemmelaget, som hele familien kan spise? Minsten er 10 mndr. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enn pannekaker?:)

Skrevet

Jeg gjør det enkelt med pizza jeg. Lager deigen av en pose tørrgjær, litt salt, litt oregano, ca 7-9 dl hvetemel (liker tykk bunn), endel olje og lunket vann. Mens deigen hever seg steiker jeg kjøttdeig eller karbonadedeig og koker opp en boks hakkede tomater. Har i ca 1 ts salt, 1 ts sukker og 1/4 ts pepper i tomatene. Siden vi er glad i slikt tar vi tacopluver på kjøttdeigen, men det er jo bare til å krydre det på annen måte.

Så baker jeg ut bunnen, har på tomatsausen. Sprer kjøttdeigen over og så tar jeg på det vi liker. Mais, løk og tomater til mannen, annanas til mellomste, sopp til meg osv, tar det alle liker på, men på hver sine deler av pizzaen om du skjønner? Så ost på toppen og stekes i 20-25 minutter på 200 grader.

Skrevet

pizzaoppskrift (langpanne)

deig:

4 dl. fullkorn hvetemel

2 dl grov mel feks. sammalt

3 ss olje

1 ts salt

50 gr. gjær

2-2,5 dl lunket vann

tomatsaus:

1 boks hermetiske tomater

3 ss tomatpure

salt

pepper

oregano

2 fedd hvitløk

1 løk

3 ss olje

0,5 dl appelsinjuice

stek løken i olje, bland resten oppi, og kok i minst 10 min. lang koketid, fører til enda bedre saus. jeg koker gjerne sausen i 20-30 min (hvis jeg har tid)

stek en pakke kjøttdeig, bland den stekte kjøttdeigen i den ferdigkokte sausen, ha det oppå pizzaen, og skjær opp paprika som du har oppå, og så til slutt, ost....

stek 220 grader i 18-20 min.

pannekakeoppskrift:

5 dl melk

1 dl hvetemel

2 dl fullkornshvetemel

2 ss sukker

1 ts salt

3 egg

ha litt smør på pannen når den første pannekaken blir stekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...