Gå til innhold

Kaker i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

datteren min har bursdag i helgen og vi skal ha feiring med familien. Vi serverer mat og kaker. Men begynner så smått å bli litt 'lei' den tradisjonelle bløtkaka og sjokoladekaka... Noen som har tips til gode, enkle kaker som alle liker?? Kankje med noe artig motiv/ form. Hun er 9 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muffins (laget som edderkopper med piperensere som ben)

Gele-tog

Pizzasnurrer

Boller, skillings- og sommerboller

Krydderkake

Smoothies

Inbiter med frukt i

Brownies

Skrevet

Du kan lage en enkel Rååååsa Ostekake! Den er supergod og enkel og jeg tror faktisk barn liker den også:

Bunn:

250 Digestive kjeks

50 g smeltet smør

Knus kjeksen (gjerne i en brødpose), rør inn smøret og trykk "deigen" ut i bunnen av en rund kakeform.

Fyll/lokk

1 Tine mandarin smøreost

1 Philidelfia ost

2 pk bringebær gelé

1 putt kremfløte

1/2 boks rømme

Bland ut den ene gelepakken med 3 dl kokende vann, og avkjøl. Bland ost og rømme, pisk opp kremfløte. Bland sammen alt og hiv oppi kakeforma. La fyllet stivne ordentlig før du tar på gelelokket.

Bland ut den siste gelepakka med 3 del kokende vann, avkjøl og hell over fyllet.

Skrevet

Vi har alltid sjokoladekake med masse stæsj på, men i tillegg serveres gjerne også ostekake, snickerskake (finner enkelt oppskrift på nett på det), muffins med diverse fyll/pynt, vafler med rørte bær til, og så liker jeg kjempegodt selv saftig sjokoladekake i rundform, delt på midten og med rørte bringebær i mellom lagene. NAM!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...