gravidpånytt Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Hei! Jeg skal ha barn nummer to i høst, og det vil bli 19 mnd. mellom første- og andremann. Vi bor sentralt med gangavstand til sentrum, butikker, kafeer, barnehage osv. Far er også fleksibel til å hente og bringe osv. Spørsmålet er, trenger vi egentlig en tvillingvogn? Vi vurderer iallefall å vente til barnet er født og se om behovet oppstår. Noen som har erfaring med at de har greid seg fint uten? Takk for svar.
Fullt hus :) Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 jeg blir tvunget til å kjøpe tvilling vogn. Har null mulighet for å løfte på frøkna etter fødsel. Hun er tung:P lol I og med at jeg får baby på vinteren er det uaktuelt med søskensete eller brett. storesøster skal da også få lov til å sitte lunt og godt i kulde og snø og regn
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Det at du har gangavstand til det meste vil jeg si er grunnen til at du faktisk behøver en søsnkenvogn.. Har selv en 19 måneder gammel unge og en på to måneder. Prøvde søskenbrett til vogna nå, men det var moro en liten stund, så rømte han fra den :-) Hadde ikke vært aktuelt for meg å ikke ha begge i sele i vogn i byen/butikken/kjøpesentre. MEN om du ikke er avhengig av at begge skal kunne sove i vognen, og om du for det meste går på asfalt ville jeg kjøpt en buggypod.. http://www.mytoys.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/de/-/DEU/DisplayProductInformation-Start;sid=N92vTmqwpeOtTiIH69zMRmu6P87KeEYYbQI=?ProductSKU=de_DE-1688406 her kan du ha et ekstrasete på din gamle vogn og ha ungen trygt i sele...
Lillebror og stoerebror Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Hvis du har bæresele så kan du legge den minste i den hvis den eldste trenger en hvil. Ellers går det ann å kjøpe en brukt på finn til under tusenlappen for å ha hvis du trenger det iblandt. Jeg har 18 mnd mellom mine, på korte turer går eldstemann selv, men i byen og lengre turer har jeg søskenvogn. Kjøpte titanium til 1999 på barnas hus og den er helt grei. Veldig greit med en søskenvogn når vi er avsted hele dagen hos venner, i dyreparken osv. Da kan elstemann hvile og sove. Du kan jo vente til etter fødselen og se ann behovet, men jeg ville nok anbefalt deg å kjøpe en. Det er utrolig greit for tur i vogna er en ting som passer for begge barna. Vi tar ofte en trilletur til en lekeplass, den minste sovner på veien og jeg kan leke med den elste når vi kommer bort. Utrolig greit.
Eline på vei med nummer to Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Søskenbrett og innkjøp av bæretøy til å bære eldstemann om han er sliten? feks kan Manduca brukes fra 0-4 år, har ei venninne som bærer 3,5 åringen sin i en slik uten problemer, og den kan også brukes til spebarn slik at du kan være babyen i den og http://www.vidunderbarn.no/kategori.php?kategori=18
gravidpånytt Skrevet 1. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2008 Takk for gode råd! Greit med folk som har førstehånds erfaring :-)
Gjest Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Vil også si at du har et behov. Vi har 19 mnd mellom våre, og vi bor sentralt vi også. Og samboer er fleksibel, samt vi er hjemme et halvt år begge to fra fødsel av. Men vi har en Phil and teds til turer vi må ha begge med på en vogn. Og den funker superfint til det ! En dobbel var ikke nødvendig for oss, mens med phil and teds har storesøster en fin singelvogn, som vi kan da som bonus kan ha begge to med i.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 d kommer vel an på hvor stor største er? blir 14 mnd mellom med oss, og vi bor ikke spes sentralt...må gå et stykke til butikk o.l.... liker godt å gå turer, være ute litt... 'lille storesøs' skal være hjemme, ikke b.hage, så er avhenigig av en vogn som jeg kan få med begge i...må jo være ute en del for 'lille storesøs' sin del, å, siden hun ikke skal i b.hage enda....må jo ha luft og små ben blir fort slitne.... og, jeg klarer ikke 2 vogner på 1 gang hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå