auro Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 I følge syklusen skal jeg ha EL nå i dag eller i morra. Blødde ingenting i forbindelse med at jeg tok den ut.
Gjest Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Det er livmoren som renser seg etter uttaket. Jeg fikk en blødning 3 dager etter jeg tok ut min, blødde i ca halvannen dag. Men hvis du har hatt h-spiral bør du vente en mens med å bli gravid. Sjansen for at det kan gå galt så fort etter spiralen ble tatt ut er stor. Jeg ble gravid innen en uke etter uttak, mistet i MA i uke 10. I følge legen på sykehuset var det unormalt å bli gravid så kjapt, men veldig vanlig at det ble SA/MA når det først inntraff graviditet så tidlig etter hs ble tatt ut.
auro Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Ok, takk. Stilte det spørsmålet her inne tidligere i uka, om det ikke oftere endte i SA/MA om en ble gravid rett etter å ha tatt ut hormonspiralen. Fikk da flere svar om at det var det ingen grunn til. Min gynekolog sa at jeg nok ikke ville bli gravid med en gang da slimhinnene var så tynne (pga hs) at egget ikke ville feste seg.
Gjest Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Slimhinnen er litt tynnere, så det er vanskelig for egget å feste seg., Og om det gjør det, så er sjansen stor for at det går dårlig, pga dårlige slimhinner og at det kan være hormomrester som kan hindre egget i å dele seg. Nå er det 3 mnd siden jeg tok ut hs, en måned siden jeg mistet. Fikk beskjed om å vente to mens før vi prøver på nytt slik at slimhinnene kommer seg og for å minske risiko for ny MA. Det var min andre forsåvidt og har_ikke_lyst til å gjenoppleve det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå