Gå til innhold

Vi er igang med prøvinga... Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barn var uplanlagt, så jeg har aldri vært borti dette med prøving jeg, da... Har ikke så mye peiling på når vi bør ha sex og sånt. Prevensjon er kutta, og mensen er over. Det er ca 30 dager fra første dag i mens til neste første dag i mens - hvordan finner jeg da ut sånn ca når jeg har eggløsning? Noen gode råd på veien?

Jeg tror jeg er ganske så fruktbar, da - to ganger i livet har jeg glippet på prevensjon, og begge to gangene har det endt i graviditet. Med første mistet jeg i SA, mens andre ble til barnet vi nå har :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istedet for å stresse med det så ville jeg bare hatt sex når det passet seg, så blir det barn når det blir - hvis du blir gravid så lett.. :)

Men ellers så tror jeg det er veldig stabilt for de fleste at eggløsning er nøyaktig 14 dager før mensen, mens det kan være mer varierende med hvor lang tid det er til neste eggløsning. Så hvis du har ganske fast syklus på 30 dager, så skulle eggløsningen være 16 dager etter første mens-dag. Du kan jo også kjøpe eggløsningstest på apoteket og bruke den for å være helt sikker.

Skrevet

Hei, så spennende!

De fleste har eggløsning 10-15 dager fra første blødningsdag, men disse dagene kan du finne ved hjelp av eggløsningstester. Enten enkle som fungerer som graviditetstester eller ved monitor+tester. Spør på apoteket.

Jeg fant i allefall ut at min eggløsning kommer etter tre uker, ikke etter to.

Ikke mist motet selvom det skulle ta tid. Selvom du tror du er svært fruktbar, alt innenfor et år er normalt og etter dette har man krav på utredning og hjelp.

Lykke til!

Skrevet

Først vil jeg si at det er trist at dere mistet...

Men flott at dere har fått et barn i ettertid, og flott at dere vil prøve på ny:)

Jeg anbefaler deg å gå inn på www.babyverden.no og bruke eggeløsningskalk som ligger der.

Noen videre råd på veien, er vel å ha sex en-dag før el, og samme dag kansje?:)

Prøv å IKKE tenke på at dere prøver....(JEG VET DET ER VANSKELIG!!!):)

Ta folat og gjerne tran:)

Ellers ønsker jeg dere lykke til som prøvere:)

Skrevet

Takk for svar:-)

Kanskje vi bare skal la det gå sin gang, vi har jo uansett sex omtrent annenhver dag, så da må det vel treffe sånn ca på eggløsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...